וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מגה מתכננת סגירת 10 סניפים; ההסתדרות מאיימת בשביתה

אילנית חיות

17.2.2015 / 12:07

בחודשים האחרונים התקיימו דיונים בין הנהלת מגה לבין יו"ר ועד עובדי מגה קמעונאות ופרופ' ירון זליכה, שנשכר ע"י העובדים לייעץ במו"מ על הליכי ההתייעלות בחברה

מגה בעיר. שרון בוקוב
מגה בעיר/שרון בוקוב

רשת מגה מתכננת לסגור 10 סניפים נוספים ולאור זאת מאיימים ועד העובדים וההסתדרות בהשבתת הרשת אם מגה לא תחזור בה מהודעתה זו. התראה ברוח זו נמסרה למנכ"ל מגה, מוטי קרן, במכתב ששיגר אליו ראובן פרי, ראש חטיבת המסחר והקמעונאות בהסתדרות.

ועד העובדים טוען כי סגירה נוספת של סניפים מעמידה בסכנת פיטורין מאות עובדים ברשת ולאור זאת הוא דורש כי ההנהלה תיכנס למו"מ מיידי עם העובדים בכל הנוגע לצעדי ההתייעלות. במקביל מתכנן הוועד לפנות לבית הדין לעבודה בניסיון לעצור את הפיטורין ברשת.

"הסתדרות העובדים וציבור עובדי מגה רואים בדאגה רבה כיצד הנהלת חברת מגה ובעליה מובילים את החברה, על 7,000 העובדים המועסקים בה ובני משפחותיהם לדרך שאין בה מוצא. נציגות העובדים הצהירה לא פעם כי תהיה נכונה לנהל משא ומתן למען שמירת פרנסת העובדים. עד היום לא ראינו כל מחווה, סימן של רצון טוב או נכונות אמיתית להשקיע בחברה מצד בעליה, למרות שברור שהם האחראים למצב שאליו נקלעה.

חמור מכך - בעוד נציגות העובדים מנהלת משא ומתן מול ההנהלה במטרה להציל מקומות עבודה, היא מתבשרת פעם אחר פעם כי מאחורי גבה פועלת ההנהלה לפטר עובדים ללא הסכמה, או גרוע מכך, עושה מהלכים לצמצום פעילות החברה באופן הפוגע בחוסנה ועתידה כרשת קמעונאית מובילה", כותב פרי במכתבו.

הוועד מתייחס להודעה שהתקבלה לפני כשבועיים על פיטורים צפויים של מאות עובדים זמניים ברשת וכן על המו"מ שהוא מנהל בחודשים האחרונים מול ההנהלה שמבקשת לפגוע בתנאי השכר וההבראה של העובדים בהיקף של 26 מיליון שקל בשנה.

יו"ר ועד עובדי מגה, אייל אלי, אומר כי "בחודשים האחרונים ניהלנו מו"מ עם ההנהלה במטרה לגבש צעדיי התייעלות ואף הצגנו מתווה ובו צמצום בהוצאות ללא פיטורים, והנה אנו מגלים שבזמן שתכננו צעדים מתואמים, הכינה ההנהלה במקביל תוכנית לסגירת סניפים. בעלי השליטה כשלו בניהול החברה אך העובדים הם היחידים הנדרשים לשאת בנטל ההתייעלות. על פי תוכנית ההנהלה, יסגרו סניפים וגורלם של מאות עובדים אינו ברור. התוכנית שגיבש עבורנו פרופ' ירון זליכה מוכיחה שאפשר להניע מהלכי התייעלות מהותיים מבלי לפטר עובדים. אנחנו נפעל בכל הדרכים העומדות לרשותנו בכדי למנוע את הפיטורים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully