וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתמן: הבנקים ביוון ימשיכו לקבל עד 65 מיליארד אירו מהאיחוד

18.2.2015 / 11:51

כלכלנים: ה-ECB יאפשר לבנקים ביוון לקבל כספים מקרן "סיוע נזילות חירום" לבנקים (ELA), למרות סירובה עד כה לבקש הארכה לסיוע האירופי

ראש ממשלת יוון אלכסיס ציפראס במהלך טקס השבעתו בארמון הנשיאות באתונה, 26 בינואר 2015. רויטרס
ראש ממשלת יוון, אלכסיס ציפראס/רויטרס

למרות ההתעקשות של יוון לסיים את תקופת הצנע ולא לקבל סיוע נוסף מהאיחוד האירופי תחת תנאים מוקדמים, לא סביר כי הבנק המרכזי האירופי (ECB) ימנע מהבנקים ביוון להמשיך לקבל נזילות מהקרן לסיוע למערכת הבנקאית של גוש האירו.

לפי הערכות כלכלנים, ה-ECB יאפשר ליוון לקבל כספים מקרן "סיוע נזילות חירום" לבנקים (ELA - emergency liquidity assistance). הבנקים היווניים יכולים ללוות החל מ-5 מיליארד אירו מהקרן ועד סכום מקסימלי של 65 מיליארד אירו.

זאת, למרות שבתחילת החודש הבנק אמר כי לא יקבל ערבויות על החוב של יוון באג"ח ממשלת יוון שמדורגות "זבל", ולמרות שעד כה יוון סירבה לבקש הארכה של חבילת הסיוע האירופית.

"ה-ECB לא יעצור את הנזילות ממערכת הבנקים ביוון אלא רק כאפשרות האחרונה ורק כשיוודא שכל שאר הפעולות נכשלו", אמר סטיבן בארו, אסטרטג שווקים בכיר ב-Standard Bank.

לפי הערכות, יוון מתכוונת לבקש היום הארכה של 6 חודשים לתוכנית הסיוע מהאיחוד האירופי לאחר השיחות הכושלות בין שרי האוצר של גוש האירו לממשל באתונה אתמול. מנגד, ראש ממשלת יוון אמר אתמול כי ממשלתו אינה ממהרת להגיע לעסקה עם גוש האירו והיא לא תתפשר בנוגע לדרישתה לסיים את מדיניות הצנע. בכל מקרה, אם כן תבקש הארכה, היא תסרב לתנאים דרקוניים מהאיחוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully