וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אופ"ק החליט להותיר את מכסות השאיבה ללא שינוי ברבעון הרביעי

רן דוידוב

19.9.2002 / 8:53

חשש ממתקפה על עיראק ומדיניות מכסות נוקשה שאוכף הארגון מינואר הקפיצו השנה את מחירי הנפט ב-49%; אתמול עלה מחיר חבית בניו יורק ב-1.4% ל-29.48 ד'



חברות ארגון אופ"ק החליטו הלילה להותיר את מכסות השאיבה ללא שינוי ברבעון הרביעי על מנת לתמוך ברמות מחירי הנפט הגבוהות, אמר שר הנפט האלגי'רי חאקיב חליל.



עשר חברות הארגון ימשיכו להפיק מדי יום 21.7 מיליון חביות. חליל אמר שראשי אופ"ק ייפגשו שוב ב-12 בדצמבר על מנת להחליט על מדיניות השאיבה לרבעון הראשון של 2003.



החשש ממתקפה אמריקאית על עיראק, המפיקה כ-2% מתצרוכת הנפט העולמית, ומדיניות המכסות הנוקשה שאוכף הארגון מאז חודש ינואר הקפיצו השנה את מחירי הנפט ב-49%. אתמול נקבע מחיר החבית במסחר בבורסת הסחורות בניו יורק על 29.48 דולר - עלייה של 1.4%. מחיר היעד שקבע הארגון עומד על 22-28 דולר לחבית.



ארגון אופ"ק שואב למעלה משליש מתצרוכת הנפט העולמית. רבות מחברות הארגון אינן "מקפידות" על מכסות השאיבה שנקבעו להן ומסייעות למנוע התפרצות מחירים חמורה יותר. על פי ההערכות, שואבות חברות הארגון כ-1.8 מיליון חביות ביום למעלה מן המכסות הרשמיות.



אנליסטים מעריכים שהלחץ על חברות הארגון יגבר נוכח העובדה שחצי הכדור הצפוני עומד לפני עונת החורף, בה מגיע לשיאו הביקוש לנפט לחימום. סוכנות האנרגיה הבינלאומית הזהירה לאחרונה שרמות המלאים של מדינות המערב נמצאות במפלס לא מספק והמליצה לחברות אופ"ק להעלות את מכסת השאיבה ברבעון הרביעי על מנת למנוע זינוק מחירים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully