וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כלכלן גרמני בכיר: "יוון בפשיטת רגל - עליה לחזור לדרכמה"

19.2.2015 / 11:45

האנס וורנר-סין, נשיא הארגון הכלכלי IFO, טוען בראיון ל-CNBC כי יוון חייבת לחזור ולהשתמש במטבע הלאומי הקודם שלה - הדרכמה כדי להציל את הכלכלה שלה

אלכסיס ציפרס מפלגת סיריזה יוון. רויטרס
ראש ממשלת יוון, אלכסיס ציפרס/רויטרס

הנושים של יוון צריכים להתמודד עם האמת. המדינה פשטה רגל והיא חייבת לבצע פיחות חד במטבע במטרה להשיג יתרון יחסי וליצור תחרות. כך טוען כלכלן גרמני בכיר בראיון ל-CNBC.

"אנו חייבים לקבל את זה כנושים ולהפחית את החוב לעם היווני", אמר האנס וורנר-סין, נשיא הארגון הכלכלי IFO. וורנר-סין טען כי יוון חייבת לחזור ולהשתמש בדרכמה - המטבע הלאומי של יוון לפני שהיא אימצה את האירו. צעד שכזה, כך הוא מעריך, יסייע ליוון לעמוד על הרגליים.

כך למשל, וורנר-סין טוען כי חזרה למטבע הדרכמה תאפשר ליוון להפסיק לייבא מוצרים חקלאיים ממדינות אחרות בגוש האירו, עניין שמכביד על הכלכלה היוונית מאחר וייבוא המוצרים הללו יקר יותר מייצור המקומי אך יוון מחוייבת לייבא אותם. "היוונים ירכשו את התוצרת החקלאית מחלקאים מקומיים כך שיווצרו יותר מקומות תעסוקה. בנוסף, התיירים יעברו מטורקיה ליוון".

וורנר-סין טען בנוסף כי החזרה לדרכמה תשיב גם את ההון העצום שיצא מהמדינה. כלומר, יוונים אמידים שהוציאו את ההון שלהם מחוץ למדינה בשנים האחרונות מתוך חשש לפיקוח על תנועות המטבע, יחזירו בהדרגה את ההון שלהם למדינה וירכשו נכסי נדל"ן שיהיו אטרקטיבים יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully