וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: גרמניה דחתה בקשת החירום של יוון להארכת הסיוע

19.2.2015 / 14:50

יוון מבקשת הארכת החילוץ ב-6 חודשים ושרי האוצר של אירופה ידונו בבקשה בהמשך היום

יאניס ורופאקיס. AP
יאניס ורופאקיס/AP

המתח באירופה מגיע לשיא: יוון הגישה היום (ה') באופן רשמי בקשה לקבלת הלוואת גישור ל-6 חודשים שתסייע לה להימנע מפשיטת רגל בסוף החודש, במהלך תקופת המו"מ שלה עם הנושים - אך גרמניה מסרבת בטענה שלא מדובר ב"הצעה משמעותית לפתרון".

לפי הודעת משרד האוצר הגרמני, ממשלת גרמניה מסרבת לבקשת יוון להאריך את חבילת הסיוע הנוכחית בשל סירובה לדון בתנאי חבילת הסיוע. כידוע, גרמניה דורשת להמשיך ברפורמות ובתוכנית הצנע ביוון, ואילו ממשלת יוון מעוניינת לפתוח מחדש את תנאי החבילה.

"יוון מצמצה ראשונה - אבל גרמניה אומרת לא", נכתב באתר "ביזנס אינסיידר". אם כן, גרמניה מתעקשת שיוון תעמוד בתנאי הסיוע ומוכנה רק להלוואת גישור בתנאים הנוכחיים, תנאים להם מתנגדת יוון.

חלק מהגופים הפיננסיים מתחילים להכין את הקרקע בשווקים לפרישה של יוון מגוש האירו. כך, למשל, סוכנות הדירוג S&P מסרה היום כי יציאה של יוון מהגוש לא תגרום לאפקט דומינו ולפרישה של חברות נוספות באיחוד האירופי, ולמעשה לא תביא להתפרקות האיחוד.

בכל זאת, שרי האוצר של אירופה ידונו בבקשה בהמשך היום. תוכנית החילוץ של יוון תסתיים בסוף החודש ועל-פי ההערכות לממשלה ייגמר הכסף.

ממשלת יוון בראשות אלכסיס ציפראס הולכת על הסף במו"מ מול נושיה. מצד אחד היא פרסמה הצעה כלכלית להסדר חוב והפסקת תוכנית הצנע שיש בה פשרות בהשוואה להצהרות קודמות של בכירי ממשלה ביוון, אולם מצד שני היא מתעקשת להפסיק את הצנע למרות התנגדות נחרצת של גרמניה ושאר החברות בגוש האירו.

מוקדם יותר השבוע הסתיימה ללא תוצאות פגישה של נציגי יוון וקרן המטבע הבינלאומית.


עדכון ראשון 11:57

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully