וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רגע לפני פקיעת האולטימטום: יוון שלחה את רשימת הרפורמות

24.2.2015 / 10:58

ביום שישי שרי האוצר של גוש האירו חתמו עם עמיתהם מיוון על הסכם פשרה לפיו תוכנית הסיוע ליוון תוארך ב-6 חודשים בתמורה לרשימה של רפורמות שהיא תבצע ותגיש עד יום שני בלילה. ע"פ רויטרס, מקור גרמני אישר את קבלת הרשימה

שר החוץ של יוון, יאניס ורופאקיס, בבריסל, פברואר 2015. AP
יאניס ורופאקיס/AP

שר האוצר של יוון יאניס וארופקיס העביר אמש (ג') בשעות הלילה המאוחרות את רשימת הרפורמות לנושים הבינלאומיים של יוון, רגע לפני שמועד האולטימטום שהציבו לה שרי האוצר של גוש האירו. כך ע"פ דיווחים בתקשורת הזרה.

מקור ממשלתי יווני אישר כי ההצעה היוונית לרפורמות נשלחה לעיונם של שרי האוצר של גוש האירו, פורום, ה"אירוגרופ". את הרפורמות אמורה לאשר גם ה"טרויקה" - קרן המטבע הבינלאומית, הנציבות האירופית והבנק המרכזי האירופי.

נזכיר, ביום שישי שרי האוצר של גוש האירו הגיעו להסכם פשרה עם יוון ואישרו לה הארכה של תוכנית הסיוע שהייתה אמורה לפוג ב-28 בפברואר, בשישה חודשים נוספים וזאת בתמורה לכך שיוון תגיש עד יום שני בלילה רשימת מצומצמת של צעדי צנע.

מקור המקורב לנציבות האירופית מסר ל-"רויטרס" כי הנציבות מעודדת מהמחויבות של יוון להילחם בשחיתות השלטונית ובהעלמות המס במדינה. בכיר בממשל הגרמני אישר כי התקבלה רשימת הרפורמות של יוון. כעת, בשווקים ממתינים לראות האם נושיה של יוון יאשרו את הרפורמות שהציעה יוון.

  • עוד באותו נושא:
  • יוון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully