וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עזריאלי רכשה קרקע נוספת בחולון בכ-63.8 מיליון שקל

שלומית צור

24.2.2015 / 13:49

הקבוצה תרחיב את פארק התעסוקה שהיא מקימה באזור התעשייה בחולון, הכולל כיום שני בניינים מאוכלסים ושניים בבנייה

דנה עזריאלי. איל יצהר, גלובס
דנה עזריאלי/גלובס, איל יצהר

קבוצת עזריאלי, רכשה השבוע קרקע נוספת באזור התעסוקה בחולון, סמוך לפארק התעשייה הקיים של הקבוצה, תמורת 63.8 מיליון שקל. המחיר לא כולל הוצאות פיתוח ומע"מ. מדובר במכרז שפירסמה רשות מקרקעי ישראל, לשיווק ארבעה מגרשים, הכוללים יחד 12 דונם ומיועדים יחד לבנייה של 50 אלף מ"ר שטח עיקרי ושירות.

הקרקע ממוקמת במרחק 500 מטרים מפארק התעסוקה שמקימה עזריאלי בימים אלה, הכולל בסך הכל ארבעה בניינים בהיקף של 120 אלף מ"ר שטחים עיליים, מתוכם שני בניינים שמרבית השטחים בהם כבר מאוכלסים, ושני בניינים נוספים הנמצאים בבנייה. בסך הכל ישרת המתחם הקיים 800 עובדים. מדובר בעסקת קומבינציה שביצעה עזריאלי עם עיריית חולון, אשר שותפה בפרויקט הקיים בהיקף של 17%.

עובדה זו מסבירה את הסכום שהציעה עזריאלי לרכישת המגרשים, אשר רחוק מאוד מיתר ההצעות המתחרות שהוגשו לרכישתם. כך למשל על אחד המגרשים בן 3.6 דונם שבו זכתה עזריאלי ב-19.9 מיליון שקל, התמודדו 7 חברות נוספות מלבד עזריאלי, כאשר ההצעה הגבוהה ביותר אחרי הצעתה של עזריאלי עמדה על 10.8 מיליון שקל בלבד, ומחיר השומה עמד על 13.3 מיליון שקל. על מגרש דומה נוסף, בו זכתה עזריאלי בסך של 17.5 מיליון שקל, התמודדו 5 חברות מלבד עזריאלי, כאשר ההצעה הגבוהה ביותר אחרי הצעתה של עזריאלי עמדה על 9.3 מיליון שקל בלבד.

לדברי ג'קי מוקמל מנכ"ל מ.א.ן נכסים המשווקת שטי נדל"ן מניב, בין היתר לקבוצת עזריאלי בחולון, "בניגוד לחברות אחרות שהתמודדו במכרז, לעזריאלי השתלם לשלם את המחיר ששילמה, כי היה לה ערך מוסף בזכייה בקרקע, מאחר והקבוצה תמנף את הקרקע ליצירת רצף עם הפארק הקיים, מה שמעניק לקבוצה יתרון". מוקמל מוסיף כי בעוד בתחילת דרכו של הפרויקט שיווק השטחים היה איטי, הרי שהיום, עם השלמת שני בניינים ואכלוסם, מתבצעות בפארק הקיים עסקאות רבות, במחירים של 48-50 שקל למ"ר ברמת מעטפת. "עזריאלי השקיעה הרבה בפארק התעסוקה, מה שמגרה גופים רבים להעתיק את מיקומם לחולון". הוא מוסיף.

בין העסקאות שבוצעו לאחרונה בפארק הקיים, ניתן למנות את בית ההשקעות הלמן-אלדובי, שמשרדיו ממוקמים כיום במגדלי בסר ברמת גן, אשר שכר 2700 מ"ר משרדים ו-70 חניות תת קרקעיות תמורת 70 שקל למ"ר. עסקה נוספת ביצעה מנהלת ההסדרים הפנסיוניים קבוצת קלי, שמשרדיה ממוקמים כיום במגדל סונול בתל אביב, ששכרה 2000 מ"ר ו-50 חניות תת קרקעיות תמורת 70 שקל למ"ר. בסך הכל תניב התמורה משתי החברות יחד לעזריאלי שכר דירה של 4.5 מיליון שקל לשנה. חברות נוספות ששכרו שטחים בפארק הקיים הן חברת נ.ת.ע, טלדור, בנק מרכנתיל, ועוד.

  • עוד באותו נושא:
  • עזריאלי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully