וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אילן רביב, מנהל סניף ג'נבה בבנק ג'יקוב ספרא, עוזב את הבנק וחוזר לישראל

נתן ליפסון

19.9.2002 / 11:36

כך נודע ל-TheMarker; רביב, לשעבר האחראי על תחום המט"ח בבנק דיסקונט, גויס לבנק החדש של משפחת ספרא בשווייץ על ידי שלמה פיוטרקובסקי



אילן רביב, מנהל סניף ג'נבה בבנק ג'יקוב ספרא השווייצי, עוזב את תפקידו ויחזור בקרוב לארץ. כך נודע ל-TheMarker. רביב, שכיהן עד לפני כשנה כמנהל תחום המט"ח וחדרי העסקות בבנק דיסקונט, גויס לבנק החדש שהקימה משפחת ספרא על ידי שלמה פיוטרקובסקי.



בנק ג'יקוב ספרא הוא הניסיון החדש של משפחת ספרא להשתלב בבנקאות השווייצית הפרטית, לאחר שאדמונד ספרא מכר את הבנק השווייצי הגדול של המשפחה, בנק ריפבליק. ספרא מכר במאי 1999 את בנק ריפבליק לענק הבנקאות הבינלאומי HSBC, ומאז לא היתה למשפחת ספרא פעילות בנקאית ישירה בשווייץ. לפני שנה החליטו אחיו, ג'וזף ומואיז, לפתוח שוב בנק הנושא את השם ספרא בשווייץ, בתקווה למשוך חזרה אל חיק המשפחה בעלי הון ולקוחות שאיתם פעלו בעבר.



עם פתיחת הבנק החדש הוביל שלמה פיוטרקובסקי את הקמת הפעילות. ואולם, בחודשים האחרונים צימצמם מאוד פיוטרקובסקי את מעורבותו בבנק וכיום הוא אינו מעורב עוד בניהולו.



אילן רביב עסק בג'נבה בניהול נכסים ובבנקאות פרטית עבור בעלי הון, רבים מהם יהודים וחלקם ישראלים. הבנק הצליח במהלך החודשים האחרונים לגייס לקוחות וסכומי כסף ניכרים, בעיקר כתוצאה מהמשבר בדרום אמריקה ובארגנטינה, אשר הניע בעלי נכסים רבים להפקיד את כספם מחוץ לדרום אמריקה. לבנק היו גם תוכניות לפתוח נציגות או סניף בישראל.



עד למעבר לשווייץ, היה אילן רביב מראשי ענף מטבע החוץ בישראל. בנוסף לניהול חדר עסקות המט"ח של בנק דיסקונט, כיהן במשך שנים כיו"ר איגוד ה"פורקס" - הארגון המקצועי של הדילרים בשוק מטבע החוץ בישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully