וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יו"ר AOL-טיים וורנר צפוי להצליח לבלום את ניסיונות ההדחה

דפנה מאור

19.9.2002 / 11:47

ההצעה להדיחה את סטיב קייס איננה נמצאת על סדר היום בישיבת דירקטוריון החברה היום, דיווח "ניו יורק טיימס"

יו"ר AOL-טיים וורנר סטיב קייס צפוי להצליח לבלום ניסיון להדיחו מתפקידו בחברה, כך מעריכים מקורות מקורבים להנהלה, דיווח "ניו יורק טיימס". בישיבת הדירקטוריון שתתקיים היום לא צפוי להיות רוב לתומכים בהצעה להדיח את AOL, אולם מאבק כזה עשוי להתפתח במהלך החודשים הקרובים עד אסיפת בעלי המניות של החברה באביב.

קריאות להדחתו של קייס התעוררו בקרב כמה מבעלי המניות הגדולים של החברה, בעקבות ביצועיה הלוקים בתחום העסקי ובבורסה, ובשל חשד לאי סדרים חשבונאיים בחטיבת אמריקה אונליין. לדברי תומכיו של קייס, בתפקידו כיו"ר הוא לא היה מעורב בענייני היומיום של החברה, ולפיכך אין לתלות בו את האחריות לתחזיות הוורודות מדי של החברה ולבעיות חשבונאיות.

מקורות של "ניו יורק טיימס" ב-AOL אמרו כי לקייס יש את תמיכתו של מנכ"ל AOL, ריצ'רד פרסונס. קייס קיבל על עצמו תפקיד משני לזה של פרסונס, לאחר שזה החליף את ג'רלד לווין, מנכ"ל החברה שהגיע משורות טיים וורנר. דובר AOL אמר כי הישיבה היום היא שגרתית וכי תפקידו של קייס איננו בסדר היום.

מאחורי הקריאה להדחת קייס נמצאים בעלי מניות גדולים של AOL-טיים וורנר, ככל הנראה אחד מהם הוא ג'ון מאלון, טייקון הכבלים האמריקאי שמחזיק במניות AOL באמצעות חברת האחזקות ליברטי מדיה. בעל מניות גדול אחר המצדד בהדחת קייס, הוא טד טרנר,לשעבר דירקטור בטיים וורנר.

קייס, מייסדה של אמריקה אונליין, הפך ליו"ר ענקית המדיה AOL-טיים וורנר לאחר שאמריקה אונליין רכשה את טיים וורנר במיזוג הענקי ביותר מסוגו. לפי הערכות מנהלים בכירים בחברה, המקורבים לקייס, אין סיכויים רבים להדחה בשל הרוב הגדול שנדרש עבורה. קייס היה נתון תחת לחץ כבד וביקורת בחודשים האחרונים בשל הידרדרות עסקיה של חטיבת האונליין. AOL-טיים וורנר איבדה את בכורתה כחברת המדיה הגדולה בעולם לטובת ויאקום בשל נפילה של 70% במנייתה מאז השלמת המיזוג, ועברה שינויים גדולים בשורות ההנהלה בחודשים האחרונים.

בנוסף לקשייה העסקיים נתונה AOL עתה תחת חקירת הרשויות בנוגע לחשדות לאי סדרים חשבונאיים. על רקע זה הודח מהחברה לפני כחודש דיוויד קולברן, מנהל העסקות הראשי של אמריקה אונליין, שנחשד במעורבות ברישום כוזב של עסקות במטרה לנפח את הכנסות החברה. בינואר התפטר מתפקידו כמנכ"ל החברה ג'רלד לוין, לשעבר מנכ"ל טיים וורנר ואחד ממובילי המיזוג. בקיץ התפטר בוב פיטמן, יד ימינו של קייס וסמנכ"ל התפעול של החברה. קייס הוא היום הבכיר האחרון מחברת אמריקה אונליין שנותר בראשות AOL-טיים וורנר.

קייס הצליח לשרוד ניסיון הדחה כבר ב-1993, כאשר דירקטורים של אמריקה אונליין ביקשו למזג אותה עם מיקרוסופט, בניגוד לדעתו של קייס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully