וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אני בעד נייר העמדה לניתוק עמלות הסוכן מדמי הניהול"

רון שטיין

26.2.2015 / 8:07

אריה אברמוביץ, נשיא לשכת סוכני ביטוח, תוקף בראיון ל"גלובס" את החברות בענף על כך שאינן דואגות לסוכנים, מסכים עם המפקחת על נייר העמדה שמעצבן את החברות, ובאותה נשימה מדבר על התמודדות מולה על תקנות העמלות

אריה אברמוביץ. קרדיט: תמר מצפי, גלובס
אריה אברמוביץ'/גלובס, קרדיט: תמר מצפי

בשנים האחרונות עוברים על ענפי הביטוח והחיסכון שינויים עסקיים ורגולטוריים. בין היתר מדובר על המחירים שמשלם הלקוח, על הגברת המקצועיות והאחריות שנדרשים מהפועלים בענף ועל שינויים עסקיים וטכנולוגיים שמחזקים את הפעילויות הישירות. בצל כל השינויים הללו, נראה שנמשך האיום על מעמד סוכן הביטוח, אם לא המשך השחיקה שלו בפועל. נראה כי ההתמודדות עם מגמות אלה היא שתגדיר בעתיד את כהונתו של נשיא לשכת סוכני ביטוח הנוכחי, אריה אברמוביץ, שמכהן מאז נובמבר 2013 לקדנציה אחת של ארבע שנים.

- אריה אברמוביץ, מה ההישג הגדול שלך עד עכשיו?

"עשינו הרבה פעילות בכמעט שנה וחצי האחרונות, כך שלהגיד על דבר אחד שהוא הישג גדול... יש כמה דברים: אנו יותר ממתחילים לקדם את נושא תדמית ודימוי סוכן הביטוח, בקמפיינים ובשטח. בקמפיין נשאלתי הרבה 'מה אני צריך את הלשכה', ונכון להיום השאלות הללו פוחתות, ואנשים מבינים למה צריך את הלשכה ואת הכוח שלה. הקשר שלנו עם הממשל, הח"כים והשרים - מכירים בנו כאוטוריטה מקצועית בענף הביטוח".

קודם לבחירתו לתפקיד הציג אברמוביץ את "תוכנית מאה הימים", שבה אמר בין היתר, כי "מערכת הביטוח בישראל מנהלת מערכת יחסי ממשל לא מאוזנת אל מול גורמי הרגולציה שלה. פעילות לשכת סוכני הביטוח אל מול הרגולטור וגורמי ממשלה מתנהלת מבלי שלנציגי הענף תהיה השפעה ממשית על רפורמות ותהליכים מבניים... מול המפקח על הביטוח ומול משרד האוצר יש ליצור מאזן כוחות חדש". עם זאת, הרגולציה שמשפיעה על הסוכנים, וגם על החברות, לא פסקה. למשל, בטיוטת התקנות החדשה-ישנה על דמי העמילות, נראה שהסוכנים לא עמדו לנגד עיני המפקחת.

- אומרים שבחוזר העמלות אמרת שהסיכומים שהושגו טרם זמנך, על-ידי הנשיא הקודם אודי כץ, עם המפקח הקודם, פרופ' עודד שריג, לא מחייבים, ואז קרה שגם המפקחת הנוכחית, דורית סלינגר, לא הייתה עוד מחויבת להבנות, והטיוטה האחרונה חזרה לבסיס שהוא בעייתי לסוכנים. החמצה?

"לא אמרתי שהסיכום של שריג וכץ לא מקובל עליי או לא מחייב. הייתה מחלוקת לגבי החוזר, והיו נושאים שלא סוכמו, ושעליהם ניתן להתדיין או ללכת לוועדת הכספים. הפיקוח אמר לנו 'או הכול או שנפתח מהתחלה', והם פתחו את הנושא מהתחלה. אני לא חושב שהטיוטה של סלינגר מחמירה יותר מזו של עודד שריג. מה גם שכרגע זו טיוטה שאינה מחייבת, ואנו הגבנו עליה. יש דברים בטיוטה שאסור לפיקוח להתערב בהם, כמו היבטים מסחריים בין סוכני הביטוח לחברות.

קשה להתמודד עם עודף הרגולציה

"אנו בדיונים עם הפיקוח, שכרגע נפסקו כי אין כנסת, ואי אפשר להעביר בוועדת הכספים. מבחינתי לא נאמרה המילה האחרונה בנושא. אם ייצאו תקנות שלא לרוחנו לוועדת הכספים, נתמודד. אבל, יש גם דברים טובים: הפרדת דמי הניהול מהעמלה.

"לגבי סוכנים שחשים שמעמדם נפגע מהרגולציה: בהחלט יש עודף רגולציה בנושא שלנו. אין יום שאין בו חוזרים, טיוטות ועוד, של הפיקוח. מאוד מאוד קשה להתמודד עם כל החומר שניחת עלינו. על הרגולציה להתוות אסטרטגיה ומדיניות, בתוכנית שנתית, ולא ברמה יומית או שבועית. עם זאת, אין הבדל בינינו לבין הרגולציה - שנינו רואים את טובת הלקוח מול העיניים".

חברות הביטוח, וגם בתי השקעות, סוערים לאחרונה בעקבות נייר עמדה שהוציאה סלינגר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully