וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התרמית בוורלדקום מתנפחת: ייתכן כי ההונאה הגיעה ל-9 מיליארד דולר

דפנה מאור

19.9.2002 / 12:51

דו"ח שוורלדקום אמורה להגיש מחר לרשות ני"ע עשוי לחשוף כי ההונאה תפחה ב-2 מיליארד דולר, דיווח "וול סטריט ג'ורנל"

וורלדקום עשויה לחשוף מחר כי היקף ההונאה החשבונאית שהתבצעה בספריה הגיע ל-9 מיליארד דולר, ולא ל-7 מיליארד דולר כפי שדיווחה באוגוסט. בכך תפח גודל ההונאה מ-4 מיליארד דולר עליהם דיווחה החברה לראשונה ב-26 ביוני. דו"ח שוורלדקום צפויה להגיש מחר לרשות ני"ע עשוי להכיל תיקון בן 2 מיליארד דולר הנובע ממחיקת נכסים לא נאותה, דיווח "וול סטריט ג'ורנל".

וורלדקום, חברת שיחות החוץ השנייה בגודלה בארה"ב, חשפה ביוני הונאת ענק שהיקפה קרוב ל-4 מיליארד דולר, שנועדה להציג את החברה כרווחית. וורלדקום פיטרה אז את סמנכ"ל הכספים, סקוט סאליבן, ואת חשב החברה, לאחר שחקירה פנימית גילתה כי הוצאות בשווי 3.8 מיליארד דולר לא דווחו כחוק בדו"חותיה ולא נרשמו במאזן.

ב-9 באוגוסט חשפה וורלדקום אי התאמות נוספות בדו"חות הכספיים, שהביאו את ההונאה להיקף של 7 מיליארד דולר.

מהות ההונאה היתה העברת פריטים חשבונאיים מקופת העתודות לשורת הרווח הנקי, ורישום הוצאות תפעוליות כהשקעות הון.

חשיפת ההונאה הובילה להגשת כתבי אישום נגד סאליבן, שתמונות שלו מובל באזיקים לביהמ"ש הפכו לסמל עגום של התקופה בוול סטריט. כתב אישום הוגש גם נגד מנהל החשבונאות הכללית ביופורד ייטס. השניים לא הודו באשמה. חשב החברה, דיוויד מאיירס, נתבע אף הוא, ונמצא עתה במו"מ להסכם פשרה. ענני חשדות נתלו גם מעל ראשו של המנכ"ל הקודם, ברני אברס, אשר התפטר מראשות החברה טרם פרוץ השערורייה.

התיקון הנוסף שעליו תבשר וורלדקום מחר יהיה, שוב, שיא בתולדות ההונאות החשבונאיות בארה"ב. שיא נוסף שוורלדקום צפויה לשבור הוא מחיקה בת 50 מיליארד דולר - שלמעשה מייצגת את כל המוניטין והנכסים הלא מוחשיים שלה, כאשר תפרסם את תוצאותיה המתוקנות ל-2000-2002. סדר הגודל המכריע הזה עשוי להיות גורם מכשיל בניסיונה של החברה להתארגן מחדש ולצאת מפשיטת רגל.

התיקונים החדשים נוגעים לחישוב תוצאותיהן של חברה בת זרה של וורלדקום. לפי חשד הפרידה וורלדקום את החברה הבת באופן לא תקין לאחר שהפכה לא רווחית, אמרו מקורות ל"ג'ורנל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully