וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתבך והולך: הבנק לפיתוח התעשייה תובע מדוד הבי ובנו 3.8 מ' ש' בגין הלוואה שנטלו לרכישת מניות חייל אחזקות

גולן פרידנפלד

19.9.2002 / 13:29

מבקש להטיל עיקול על נכסי הבי, בהם 17 חשבונות בנק, מכונית מרצדס ונכסי נדל"ן; לראשונה נחשף כי דוד ויצחק הבי מחזיקים בלפחות 4% ממניות חייל



מתביעה שהגיש בימים האחרונים הבנק לפיתוח התעשייה כנגד כמה מהמעורבים בפרשת פלד גבעוני עולה כי דוד הבי ובנו יצחק הבי החזיקו בכ-4% מהון המניות של חייל אחזקות. השניים נטלו הלוואות בהיקף של 400 אלף דולר כל אחד לשם רכישת המניות ושיעבדו כנגד ההלוואה את המניות שנרכשו.



היום, לאחר שמניות חברת חייל מושעות ממסחר בעקבות קריסתה של קבוצת פלד גבעוני ולאור מצבה של החברה הנמצאת בהקפאת הליכים, החליט הבנק לתבוע בחזרה את כספי ההלוואה ולהטיל עיקולים זמניים על נכסיו של דוד הבי, מראשי הקבוצה. בין הנכסים שמבקש הבנק לפיתוח התעשייה לעקל: רכב המרצדס של הבי, 2 חשבונות בבנק לאומי, 8 חשבונות בבנק הפועלים, 5 חשבונות בבנק דיסקונט וחשבון בבנק המזרחי ובבנק הבינלאומי.



מעבר לחוב של משפחת הבי לבנק לפיתוח התעשייה, עולה שאלה נוספת: עד כה לא היתה משפחת הבי מעורבת בחברות בקבוצת חייל אחזקות והקשר היחיד שלה לקבוצה שקרסה היה החזקת השליטה בחברת משב תעשיות קירור הבורסאית באמצעות החברה הפרטית בסט בית שבבעלותם. עם גילוי העובדה כי השניים מחזיקים בלפחות 4% ביחד ממניות חייל אחזקות, הרי שנחשף כאן הקשר בין שתי הקצוות של קבוצת פלד גבעוני - החלק של חברות האחזקה דוגמת קרן פלד, חייל ופויכטונגר השקעות והחלק התעשייתי דוגמת פויכטונגר תעשיות ומשב תעשיות.



העובדה כי הבי ובנו החזיקו בלפחות 4% מהון המניות של חייל אחזקות מעלה שאלה נוספת: האם רכישת השליטה בחברת פויכטונגר תעשיות הנאבקת היום על חייה בוצעה כדין, שכן פויכטונגר תעשיות מוחזקת על ידי פויכטונגר השקעות בכ-20% וכן על ידי משב, שבשליטת הבי, בשיעור של 23%.



פויכטונגר השקעות מוחזקת על ידי חייל בשיעור של 36%. אחת הטענות של בעלי מניות בחברות שנרכשו על ידי קבוצת פלד גבעוני ואשר התנגדו למהלכים של הקבוצה היתה כי רכישת השליטה של פויכטונגר תעשיות נעשתה במשותף על ידי פויכטונגר השקעות ועל ידי משב תעשיות קירור. רכישה כזו היא בבחינת עבירה על חוק החברות החדש המחייב ביצוע הצעת רכש במידה שמבוצעת רכישה של יותר מ-25% מהון המניות של חברה שאין בה דבוקת שליטה.



בקבוצת פלד גבעוני טענו אז כי שתי החברות (פויכטונגר השקעות ומשב תעשיות) רכשו את השליטה בפויכטונגר תעשיות בנפרד ומשום כך אין פסול ברכישה. היום, לאחר שהתברר כי דוד הבי ויצחק הבי החזיקו בכ-4% מחייל אחזקות, ברור לכל כי קבוצת פלד גבעוני פעלה במשותף תוך תיאום מלא בין ראשיה.



בתוך כך הגיש הבנק לפיתוח התעשייה 2 תביעות נוספות כנגד יעקב וייניגר, ששימש כמנכ"ל פויכטונגר השקעות, וכנגד יוסף מנור - שניהם החזיקו בכ-2% כל אחד מהון המניות של חייל אחזקות ונטלו מהבנק הלוואה בהיקף של 400 אלף דולר. גם כאן שועבדו המניות כנגד ההלוואה ובשל מצבה של חייל אחזקות והשעיית המניות ממסחר טוען הבנק כי הן חסרות כל ערך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully