וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בריטיש טלקום במו"מ עם וודאפון ו-ויוונדי למכירת חלקה בחברת הטלפוניה הצרפתית סגטל

דפנה מאור

19.9.2002 / 15:04

בריטיש מחזיקה 26% ממניות סגטל והיא מעוניינת למכור אותן כדי להקטין חובות; שוויה של סגטל מוערך ב-14 מיליארד דולר



בריטיש טלקום נמצאת במו"מ עם וודאפון ו-ויוונדי למכירת חלקה בחברת הטלפוניה הצרפתית סגטל. בריטיש טלקום מחזיקה ב-26% ממניות סגטל והיא מעוניינת למכור אותן במסגרת פריקתן של החזקות לא מרכזיות לעסקיה בניסיון להקטין את חובותיה.



וודאפון מחזיקה היום ב-15% ממניות סגטל. חברת הטלקום הצרפתית מחזיקה בשליטה בחברת הסלולר הצרפתית SFR באמצעות החזקות של 80%. ויוונדי מחזיקה ב-44% ממניות סגטל. על פי הערכות מעוניינת וודאפון לרכוש את SFR, ולצורך זה מוכנה לשלם כ-12 מיליארד דולר עבור 85% ממניות סגטל שאינן נמצאות בידה.



BT הודיעה כי המחיר המדובר בעסקת סגטל הוא "בכיוון הנכון". עד כה מכרה BT החזקות בחברות בספרד ויפאן במטרה להקטין את חובותיה.

בתחילת ספטמבר פתחה וודאפון החלה בשיחות ראשוניות עם חברות ויוונדי יוניברסל ו-BT גרופ בנוגע לאפשרות לרכישת החזקותיהן בסגטל. ויוונדי טענה שאינה מעוניינת למכור את 44% החזקותיה בחברה. השאלה על הפרק היא אם ויוונדי תסכים להיפרד מאחת ההחזקות המכניסות ביותר שלה במסגרת הארגון מחדש הנרחב שהיא מתכננת, או שתיכנס לקרב שליטה מול ויוונדי על יתרת מניות סגטל. גורם נוסף בעסקה עשוי להיות חברת התקשורת האמריקאית SBC, המחזיקה בנתח של 15% ממניות סגטל.






טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully