וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלקוחה הגדולה ביותר תובעת: NDS נתבעת ע"י DirecTV על הונאה ושימוש בסודות מסחריים

שירלי יום-טוב

19.9.2002 / 16:05

NDS: מדובר בהאשמות חסרות בסיס והחברה תגיש תביעת נגד; כ-27% מהכנסות NDS מקורן ב-DirecTV וההסכם בין השתיים כולל מחויבות של NDS לספק לה אינפורמציות



חברת אן.די.אס הודיעה אמש כי אחת הלקוחות הגדולות שלה, DirecTV, הגישה נגדה תביעה בבית המשפט בקליפורניה. בתביעה מאשימה DirecTV את אן.די.אס בשימוש בלתי חוקי בסודות מסחריים, הפרת חוזה, הונאה ועבירות שונות הקשורות לשירותי גישה מותנית שסיפקה אן.די.אס ל-DirecTV. לא נמסר סכום הפיצויים שהיא נתבעת לשלם ל-DirecTV.



תגובתה של אן.די.אס לתביעה היא שמדובר בהאשמות חסרות בסיס אשר נועדו לשרת את DirecTV בנסיונה לעקוף הגבלות על שימוש עתידי בנכסים רוחניים של אן.די.אס. עוד ציינה אן.די.אס כי מדובר בתביעה בעלת מאפיינים דומים מהותית לתביעה נוספת שהוגשה על ידי DirecTV בפברואר השנה וכי אז נפסלה התביעה על הסף. החברה מוסרת כי בכוונתה להגן על עצמה מפני התביעה ולהגיש תביעת נגד.



חברת אן.די.אס היא חלק מתאגיד ניוז קורפ - חברת בידור ומדיה עולמית בשליטתו של איל התקשורת רופרט מרדוק האמריקאי, המחזיק בבעלות מלאה בחברה. אן.די.אס מספקת תוכנה לגישה מותנית ומערכות אינטראקויוויות להעברה מאובטחת של בידור ומידע לממירי טלוויזיה ומחשבים אישיים. מטה החברה נמצא באנגליה ובארץ פועלת חברת אן.די.אס ישראל המנוהלת על ידי רפי קסטן.



DirecTV היא ספקית שירותי הלוויין הגדולה בארה"ב והיא אחראית ל-27% מהכנסותיה של אן.די.אס. באפריל השנה נודע כי אן.די.אס עומדת לאבד את DirecTV כלקוחתה, כאשר הערכות בדבר סיום ההתקשרות בין שתי החברות הועלו כבר לפני כשנה. הסיבה לכך היתה המיזוג הצפוי בין DirecTV לאקוסטאר קומיוניקיישנס, הספקית השנייה בגודלה בארה"ב. המיזוג בין השתיים תרם להערכות כי חברת קודלסקי - מתחרתה של אן.די.אס, הנשלטת ע"י אקוסטאר - תהיה זו שתספק ל-DirecTV את השירותים אותם מספקת לה כיום אן.די.אס. החוזה בין אן.די.אס ל-DirecTV נחתם ב-1991 והוא מסדיר את ההתקשרות בין השתיים עד ספטמבר 2003.



יחד עם זאת, גם אם המיזוג בין DirecTV לאקוסטאר לא יאושר, למשל בעטיים של חוקי מונופול, קיים סיכוי סביר שאן.די.אס תצא מהתמונה עם DirecTV שכן כחלק מתנאי החוזה הנוכחי עם DirecTV, אן.די.אס מחויבת לספק לה אינפורמציות מסוימות שיאפשרו לה "לצאת לבגרות" כפי שהחברה הגדירה זאת. לכן, בעצם DirecTV תפתח עד אז יכולות משלה, שיאפשרו לה להמשיך לרוץ לבד, ללא השירותים שאן.די.אס מספקת לה כיום.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully