וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: ירידות חדות על רקע אזהרת הרווח של EDS

שירלי יום טוב

19.9.2002 / 16:38

מרקורי וצ'ק פוינט יורדות ב-3.5%; טריון יורדת ב-5% בהמשך לירידה החדה אמש


יום המסחר נפתח היום בירידות חדות במדד הנאסד"ק שמאבד כעת 1.7% על רקע אזהרת הרווח של חברת EDS אמש לאחר המסחר. מדד הדאו ג'ונס יורד ב-1.9%.

בין המניות הישראליות נרשמת מגמה שלילית. מניית מרקורי יורדת ב-3.6% למחיר של 21.2 דולר וצ'ק פוינט מאבדת 3.5% למחיר של 16.6 דולר. אן.די.אס מאבדת 1.3% למחיר של 7.7 דולרים על רקע התביעה של DirecTV נגדה. טריון יורדת ב-5% למחיר של 2.2 דולרים לאחר ירידה חדה אמש.

סקירת טרום מסחר

נראה כי עונת אזהרות הרווח לקראת הרבעון השלישי נמצאת בעיצומה בימים אלה, לאחר שאמש הצטרפה חברת EDS, ענקית פתרונות ה-IT לבנק גיי' פי מורגן ולענקית התוכנות אורקל שפירסמו אזהרות משלהן לקראת תוצאות הרבעון השלישי. גם הידיעה כי המנכ"ל לשעבר של חברת טייקו, דניס קוזלובסקי, עלול לסיים את היום מאחורי סורגים תורמת לאווירה השלילית הניכרת בחוזים העתידיים. אלו מורים כעת על פתיחה בירידה חדה של 2.7% במדד הנאסד"ק, וירידה של 2% במדד ה-S&P500.

EDS, שנוסדה על ידי המועמד בעבר לנשיאות ארה"ב רוס פרו, הזהירה אתמול לאחר המסחר כי תוצאות הרבעון השלישי לא יעמדו בתחזיות הקודמות. זאת על רקע המשך עצירת ההשקעות בטכנולוגיות IT על ידי החברות בעולם. מניית החברה הגיבה אתמול לידיעה בירידה של 27% במסחר שלאחר הסגירה, ובתי ההשקעות המובילים הזדרזו להגיב בהורדת מחיר היעד של המניה.

תמונות המראות את דניס קוזלובסקי מובל באזיקים לכלא עשויות גם הן לתת את אותותיהן במסחר היום. המנכ"ל לשעבר של קבוצת התעשייה טייקו צריך לגייס סכום של 10 מיליון דולר כערבות כדי להימנע מלסיים את היום בבית הכלא של ניו יורק. נגד קוזלובסקי ומנהלים בכירים נוספים בקבוצה הוגשו כתבי אישום בגין מעילה בכספי החברה.

בין המניות הישראליות צפויה היום לרכז עניין מניית אן.די.אס על רקע הודעת החברה כי היא נתבעת על ידי חברת שידורי הטלוויזיה בלווין הגדולה בארה"ב DirecTV. בתביעה מאשימה DirecTV את אן.די.אס בשימוש בלתי חוקי בסודות מסחריים, הפרת חוזה, הונאה ועבירות שונות הקשורות לשירותי גישה מותנית שסיפקה אן.די.אס ל-DirecTV. החברה לא מסרה פרטים לגבי סכום הפיצויים שהיא נתבעת לשלם, ותגובתה לתביעה היא כי "מדובר בהאשמות חסרות בסיס אשר נועדו לשרת את DirecTV בנסיונה לעקוף הגבלות על שימוש עתידי בנכסים רוחניים של אן.די.אס". DirecTV היא הלקוחה הגדולה ביותר של אן.די.אס האחראית ל-27% מהכנסות החברה. מניית אן.די.אס נסחרת כעת במחיר של 7.8 דולרים המשקף לחברה שווי שוק של כ-420 מיליון דולר.

מניית טאואר סמיקונדקטור עשויה גם היא לרכז היום עניין לאחר הודעתה של ענקית האלקטרוניקה היפאנית טושיבה כי היא עתידה להגדיל באופן משמעותי את ייצור השבבים, בין היתר על ידי ייצור חיצוני באמצעות חברת טאואר. טושיבה מתכוונת לאפשר לקווי הייצור של החברה להתמקד בייצור מוצרים בעלי ערך מוסף גבוה. טאואר נסחרת כיום לפי שווי שוק של 125 מיליון דולר.

האנליסטים של בית ההשקעות מריל לינץ' התאכזבו מקבלת האישור לתרופת האוגמנטין לחברת רנבקסי ההודית לפני יומיים. בית ההשקעות הותיר את המלצתו למניית טבע על "קנייה" במחיר יעד של 80 דולר - פרמיה של 17% על מחירה כיום, אך ציין כי מבחינת טבע מדובר בהתפתחות מאכזבת. האנליסטי פול וודהאוס צופה כי הגירסה הגנרית של האוגמנטין תהפוך להיות המוצר הגנרי הגדול ביותר של טבע מבחינת מכירות, והתרומה לשורה התחתונה של החברה הישראלית תגיע לפחות ל-25-30 סנט למניה בשנה, כאשר הפוטנציאל הוא תרומה של 50 סנט ויותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully