וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דירוג פורבס: כמה שווים הישראלים העשירים בעולם?

צ'ייס פטרסון, פורבס

2.3.2015 / 15:58

על פי דירוג עשירי העולם החדש של מגזין פורבס, בעליה של כימיקלים לישראל, עידן עופר, מדורג במקום ה-330 בעולם. בעליה של הוט, פטריק דרהי, מחזיק בהון של 16 מיליארד דולר - והוא הישראלי העשיר ביותר. ביל גייטס שומר על מעמדו בפסגה, שלדון אדלסון במקום ה-18

עידן עופר בערב פתיחה של בניין הלב, בית חולים חירום באיכילוב, מרץ 2011. אורי לנץ
עידן עופר/אורי לנץ

כבכל שנה, מפרסם מגזין פורבס את הדירוג היוקרתי והמפורסם כל כך: דירוג 500 האנשים העשירים ביותר בעולם. במהלך השנה החולפת לא נרשמו שינויים ומהפכים בצמרת הדירוג, אך נראה כי עשירי העולם בהחלט יכולים לסכם את השנה החולפת עם חיוך, כשהונם המשותף המשיך לצמוח - ובמספרים מרשימים במיוחד.

למגזין פורבס ישראל

בגזרת הישראלים, פטריק דרהי שומר על מעמדו כישראלי העשיר ביותר בעולם כשהוא אוחז בהון של 16 מיליארד דולר שממקם אותו במקום ה-57 בעולם (עליה של 6 מיליארד דולר מהשנה שעברה). אחריו, בפער גדול נמצא איל עופר עם 8.5 מיליארד דולר ומקום ה-156 ברשימה העולמית. סטף ורטהיימר הוא הישראלי השלישי בעושרו, ומחזיק בהון בשווי 5.6 מיליארד דולר ומדורג במקום ה-265. ארנון מילצ'ן הוא הישראלי הרביעי ברשימה עם הון בשווי 5.1 מיליארד דולר.

מי שמככב בכותרות בימים האחרונים הוא עידן עופר, מבעליה של כימיקלים לישראל שהחלה במהלך של פיטורי 140 עובדי מפעל תרכובות ברום בערד, בטענה כי הוא יאנו רווחי. לפי הדירוג החדש, לעופר אין סיבה גדולה לדאגה והוא מחזיק נכון להיום כ-4.8 מיליארד דולר.

את הדירוג הכללי מוביל גם השנה מייסד חברת "מיקרוסופט" האמריקאי ביל גייטס, אשר הונו מוערך ב-79.2 מיליארד דולר. הטייקון המקסיקני קרלוס סלים אמנם התקרב אל גייטס עד מאוד, אך נותר במקום השני גם השנה - עם הון בשווי 77.1 מיליארד דולר. אל המקום השלישי הגיע המשקיע האגדי וורן באפט אשר מחזיק ב-72.7 מיליארד דולר, ואת ה"חמישייה הפותחת" של עשירי העולם משלימים אמנסיו אורטגה (הבעלים של רשת האופנה "זארה") עם הון של 64.5 מיליארד דולר ולארי אליסון (מקים חברת אורקל) עם 54.3 מיליארד דולר.

ביל גייטס. AP
עדיין במקום הראשון. ביל גייטס/AP

ראש עיריית ניו יורק לשעבר, מייקל בלומברג, מדורג במקום ה-14 עם הון בשווי 35.5 מיליארד דולר, ומיד אחריו נמצאים ג'ף בזוס (מקים רשת טוויטר) עם הון בשווי 34.8 מיליארד דולר ומייסד רשת פייסבוק מארק צוקרברג, אשר מחזיק ב-33.4 מיליארד דולר. לא רחוק מהם, במקום ה-18, מדורג איל ההימורים היהודי שלדון אדלסון, אשר מחזיק ב-31.4 מיליארד דולר, כשהוא מקדים אפילו את צמד מייסדי גוגל לארי פייג' וסרגי ברין, אשר מחזיקים ב-29.7 ו-29.3 מיליארד דולר (בהתאמה).

בסך הכל, 500 האנשים העשירים בעולם שווים יחדיו סכום דמיוני בגובה 7.05 טריליון דולר - גבוה אפילו יותר מהשיא אשר נשבר בשנה שעברה, אז עמד ערכם הכולל של עשירי העולם על 6.4 טריליון דולר "בלבד". במהלך השנה החולפת, כאמור, הרוויחו 500 האנשים הנכללים בדירוג היוקרתי סכום אדיר בשווי 650 מיליארד דולר. בהחלט סיבה טובה לחייך בסיום השנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully