וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדולר מתחזק; "תהיה התערבות אגרסיבית של בנק ישראל"

קובי ישעיהו

3.3.2015 / 9:13

הדולר ממשיך בהתחזקות הבוקר ונסחר בעלייה של כ-0.2% סביב 3.993 שקלים. האירו נסחר בירידה של כ-0.2% סביב 4.467 שקלים

אילוסטרציה. רויטרס
אילוסטרציה/רויטרס

הדולר ממשיך בהתחזקות הבוקר (ג') ונסחר בעלייה של כ-0.2% סביב 3.993 שקלים. זאת לאחר שאתמול נגע ברמת ה-4 שקלים לדולר, לפני שנסוג. האירו נסחר בירידה של כ-0.2% סביב 4.467 שקלים.

בעולם נסחר האירו בהתחזקות קלה סביב 1.12 דולרים לאירו.

במחלקת המחקר של FXCM ישראל מציינים הבוקר: "הדולר-שקל בוחן את רמת 4. לפחות לפי שעה, לא נראה שהמחסום הפסיכולוגי מרתיע את הספקולנטים ואיננו מזהים רתיעות לאחור ברמה התוך-יומית. ברמה המבנית, הרמה המשמעותית היא השיא של ינואר ב-4.016. שבירה של שיא זה תסמן שיא חדש נוסף במגמת העלייה שהחלה באוגוסט 2014. יעדים גבוהים יותר ניצבים בשיאים של ספטמבר 2012 ואוגוסט 2012 ב-4.03 וב-4.07. למרות העלייה החדה של השבוע האחרון והציפייה המתבקשת לתיקון או התכנסות, בתנאים הנוכחיים ייתכן כי פריצה מוצלחת מעל השיא אף תיתן דחיפה נוספת לעלייה ותמשוך לשוק גל נוסף של לונגיסטים. כרגע זה נראה כמו טרייד חד כיווני.

"בעולם הדולר ממשיך להתחזק, כאשר מדד הדולר העולמי נסחר ברמת שיא של 11 שנים, וזאת על רקע האמון הגובר בכלכלה האמריקנית ופער בינה לבין כלכלות המפתח האחרות, שעדיין מדשדשות. לאחר תקופה של דשדוש והתכנסות, נראה כי הדולר שוב פותח פער מול המטבעות המרכזיים האחרים. בשוק יעקבו השבוע אחר טיב נתוני המקרו בארצות הברית, ובראש ובראשונה דוח התעסוקה. אם דוח התעסוקה ימשיך להצביע על מגמת השיפור, הדבר רק ימחיש את היתרון היחסי של הכלכלה האמריקנית ויגביר את הביקוש לדולר".

איציק נוי, מנכ"ל קבוצת ההשקעות הבינלאומית Smart Capital: "בנק ישראל מפשיל שרוולים ומוריד ריבית כדי לתמוך ביצואנים המקומיים ובשערי המט"ח הבעייתים. ההבנה שהכלכלה המקומית דומה לשכנתה מצפון (אירופה) הרבה יותר מאשר לשכנתה ממערב (ארה"ב) תעזור למקבלי ההחלטות לקבל החלטות פרדוקטיביות ואנו מצפים שכך גם יעשו. אני צופה התערבות אגרסיבית יותר מצד בנק ישראל הן בהודעות הריבית הבאות, גם בהתערבויות במסחר וגם בהקלה כמותית אשר יתמכו בהחזרת האינפלציה ליעדה".

  • עוד באותו נושא:
  • שער הדולר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully