וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'ון מאק, מנכ"ל CSFB, ואוסוולד גרוברל יחליפו את המנכ"ל הנוכחי של קרדי סוויס

עפרה שלו

19.9.2002 / 18:17

בעלי המניות של ענק הבנקאות השווייצי פועלים כבר מספר חודשים להדחת המנכ"ל, לוקאס מילמן, שבתקופת כהונתו התרחבו הפסדי הבנק ושווי השוק שלו צנח



קרדי סוויס, הבנק השני בגודלו בשווייץ, מינה את ג'ון מאק ואוסוולד גרובל להחליף את המנכ"ל הנוכחי לוקאס מילמן. מאז אפריל, בעלי המניות של קרדי סוויס הפעילו לחץ על החברה להדיח את מילמן על רקע התרחבות ההפסדים, שהובילו למחיקה של יותר ממחצית משווי השוק שלה במהלך השנה.



מילמן החל לכהן בתפקיד המנכ"ל לפני 5 שנים. במהלך ארבעת הרבעונים האחרונים צברה ענקית הבנקאות הפסדים של 894 מיליון דולר. מניות החברה ירדו השנה ב-56%. מאק, העומד בראש זרוע בנקאות ההשקעות קרדיט סוויס פירסט בוסטון, וגרובל, ראש מחלקות הביטוח והבנקאות הפרטית, יכהנו כמנכ"לים זה לצד זה.



מאק החל לכהן כמנכ"ל CSFB, אחד מבנקי ההשקעות המובילים בוול סטריט, לפני 15 חודשים, לאחר שכיהן כנשיא מורגן סטנלי . הוא החליף את אלן וויט, שפוטר על רקע חקירה הקשורה להקצאות מניות IPO. קרדיט סוויס פירסט בוסטון הוא אחד מבנקי ההשקעות אותם חוקר אליוט ספיצר, התובע הכללי של מדינת ניו יורק, בחשד לסיקור מוטה של ני"ע.



בתחילת החודש דיווח ה"וול סטריט ג'ורנל" כי CSFB התבקש להגיש לחוקרים מסמכים והתכתבויות דואר אלקטרוני. המסמכים מעלים חשדות לניגוד עניינים בבנק ומצביעים על קיום קשר בין התגמול הכספי שמקבלים האנליסטים בבנק לבין היקף עסקות בנקאות ההשקעות עליהן עבדו. החקירה צפויה להביא לפעולת אכיפה נגד CSFB, דיווח ה"ג'ורנל".



במהלך כהונתו כמנכ"ל CSFB צימצם מאק את העלויות בבנק ההשקעות ב-19% גם באמצעות פיטורים של אלפי עובדים. ברבעון השני חזר הבנק לרווחיות ודיווח על רווח של 61 מיליון דולר. גרובר, שעבד בקרדי סוויס במשך 31 שנים, מונה בינואר לתפקיד מנכ"ל חטיבת הביטוח ווינטרתור, לאחר שקרדי סוויס נאלצה להזרים לה 1.1 מיליארד דולר בשל הפסדים מהשקעות.



מילמן, מאק וגרובל לא מסרו תגובה בנושא. אנליסטים חוששים כי מינוי של שני בכירים לתפקיד המנכ"ל יעורר מאבקי כוח רבים. קרדי סוויס מסרה וולטר קילהולץ, שמונה ליו"ר קרדי סוויס, יסייע ביישוב המחלוקות העשויות להיווצר.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully