וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מריל לינץ': אנו רואים בפרופיל של תרו מעין "מיני טבע" בקנה מידה קטן יותר

שירלי יום-טוב

19.9.2002 / 20:02

"תחזית הצמיחה של תרו מצויה הרבה מעל הנורמות המקובלות בענף התרופות; מחיר המניה משקלל כבר את כל גורמי הסיכון בתחום תרופת הלוטריזון"; מותיר המלצת "קנייה" במחיר יעד של 36 דולר;



"המפתח לביצועיה של תרו לטווח הקרוב והרחוק טמון בקצב הצמיחה של השורה העליונה בדו"חות החברה, כלומר, צמיחה שנתית של 40% וצמיחה רבעונית של 15%", אומר האנליסט פול וודהאוס מבית ההשקעות מריל לינץ'.



וודהאוס מציין כי תחזית הצמיחה של החברה בשורה העליונה והתחתונה כאחת מצויה הרבה מעל הנורמות המקובלות בענף התרופות וכי תרו היא בין המובילות בקבוצת החברות המקבילות אליה.
"אנו רואים בפרופיל של תרו מעין 'מיני-טבע', כמובן בקנה מידה קטן יותר, אך דומה לה במאפיינים כמו סיכון נמוך אך צמיחה גבוהה", אומר וודהאוס.



וודהאוס אומר כי כמו בכל חברות התרופות הגנריות, המפתח להצלחה מתמשכת הוא החדרת התרופות הגנריות לשוק בשלב הנכון ותרו הצליחה בכך עד כה. עם זאת, האכזבה מתרו היתה לטעמו מספר האישורים הנמוך בהם זכתה החברה מה-FDA - עד כה שני אישורים לשתי תרופות קטנות ואישור נוסף זמני. וודהאוס מציין כי לא מדובר בבעיה היחודית לתרו אלא מאפיינת את כל הסקטור הדרמטולוגי.



וודהאוס יוצא בהערכה שמרנית, כך הוא אומר, לפיה צבר ההזמנות לשנה כולה מסתכם בסכום מינימלי של 30 מיליון דולר והוא יכול אף להגיע ל-80 מיליון דולר. הוא לא כולל בהערכה שלו כמעט שום אישור חדש מה-FDA בשנת 2003. הרווח הנקי שהוא צופה בשנת 2003 מסתכם ב-1.83 דולר למניה, כ-53 מיליון דולר. אך אם יאושרו לתרו מוצרים חדשים הוא מאמין שהרווח הנקי יכול לזנק ל-2 דולרים למניה לפחות או אפילו קרוב ל-2.5 דולרים למניה, כ-72 מיליון דולר.



אבל לצד ההערכות האופטימיות, מציין וודהאוס גם את גורמי הסיכון המצויים בהשקעה בתרו. אחד מהם הוא גורם סיכון המשותף לכל החברות הגנריות והוא הליך הרגולציה לתרופות חדשות המעיב על הצפיות של החברה. עם זאת, מציין וודהואס כי תרו לא ממתינה לאישורים תחת paragraph 4 (המאפשר מכירה בלעדית של התרופה למשך 180 יום), למוצרים עליהם קיים פטנט, ולכן למוצרים שלה קיים הליך אישור סטנדרטי הנמשך בדרך כלל 18 חודשים.



גורם הסיכון השני הוא האיום התחרותי על תרופות המפתח של תרו ובייחוד על קבוצת המוצרים של הלוטריזון שקצב המכירות שלה עמד על 28.5 מיליון דולר בשנת 2001, כ-29% מכלל המכירות של החברה באותה שנה. וודהאוס מעריך כי תרו עדיין מחזיקה בחלק הארי של השוק עם שליטה ב-60% מהשוק כששרינג פלאו, לה הגרסה האתית של הלוטריזון, מחזיקה כעת בכ-20%.



הוא מציין כי מחיר הלוטריזון ירד מאוד ברבעון השני של השנה לאחר כניסתה של Warwick החטיבה הגנרית של שרינג פלאו עצמה. וודהאוס עדיין מחפש את ההגיון מאחורי כניסתה של Warwick מכיוון שלדעתו הקניבליזציה בשוק היא כרגע בלתי נמנעת והיא תפגע גם במוצר המקורי של החברה האם. שחקנית נוספת הצפויה להיכנס לשוק בתחילת השנה הבאה היא אלפרמה (alpharma) לאחר שקיבלה את אישור ה-FDA בחודש שעבר.



כך או כך, לדעתו של וודהאוס כל הגורמים הללו משוקללים כבר היום במחיר המניה ולטענתו הלוטריזון הוא לא מנוע הצמיחה היחיד שיכול לדחוף את המניה קדימה. ההמלצה נותרת בעינה, "קנייה" עם מחיר יעד של 36 דולר - פרמייה של 12% על מחירה הנוכחי.




טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully