וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוד עיכוב במחיר מטרה, והפעם - בגלל מחלוקת על מיסוי

שלומית צור ואורי חודי

3.3.2015 / 19:25

ההבטחה הכי גדולה של הממשלה היוצאת תקועה בגלל מחלוקת סביב השאלה אם חלק מההטבה בתוכנית מחויב במס. שניים מהמתחמים בראש העין נגרעו מתוכנית מחיר מטרה בישיבת רמ"י

פועל באתר בנייה. ShutterStock
פועל באתר בנייה/ShutterStock

עיכוב נוסף במימוש ההבטחה לדירות מוזלות שנתן משרד הבינוי לזוגות הצעירים בישראל במסגרת תוכנית מטרה. הסיבה הפעם: מחלוקת בלתי פתורה בנושא מיסוי. ל"גלובס" נודע כי בישיבת הנהלת רשות מקרקעי ישראל שהתקיימה היום, אף הוחלט לגרוע שניים מהמתחמים בראש העין מתוכנית מחיר מטרה.

בסוף 2014 מיהרו משרד הבינוי ורשות מקרקעי ישראל לפרסם מכרזים לשיווק קרקעות בראש העין במסלול מחיר מטרה שאמור להבטיח לזוגות הצעירים דירות במחיר קבוע מראש המגלם הנחה של 20% ממחירי השוק. אלא שרק בימים האחרונים נזכרו ברשות מקרקעי ישראל לבחון את סוגיית המיסוי, שאמור להיגרע מקופת האוצר, ופרסום חוברת המכרזים בראש העין מתעכב עד שרשות המסים תפרסם את עמדתה לגבי המחלוקת.

במוקד המחלוקת עומדת השאלה אם חלק ההטבה שניתנת במסגרת התוכנית מחויב במס או לא, וזאת גם בהתייחס למע"מ וגם למס הרכישה. סימן שאלה גדול יותר הוא מדוע המתינו במשרד הבינוי ורשות מקרקעי ישראל לבחון את הסוגייה, רק חודשיים לאחר פרסום המכרזים. מה שמונע פרסום חוברת מכרז שהכרחית לצורך הגשת הצעות לרכישת הקרקע. כזכור בתחילת הדרך, מימוש תוכנית מטרה שיזם שר הבינוי אורי אריאל הותנה במימוש תוכנית מע"מ אפס שיזם שר האוצר לשעבר יאיר לפיד. לאחר כישלונה של תוכנית מע"מ אפס, הובטח לזוגות הצעירים כי תוכנית מחיר מטרה יוצאת לדרך עם פרסום המכרזים, שאת הבשורה פתחו המכרזים הראשונים בראש העין. אלא שכעת, עולה כי חסמים וקשיים לא פוסחים על תוכנית מחיר מטרה כשלעצמה, בשל העיכוב הממושך בפרסום חוברות המכרז.

מכרזי מחיר מטרה ללא פרסום חוברת המכרז שקולים לאי פרסום המכרז כלל וזאת משום שקבלנים ויזמים אינם יכולים לבחון את המכרז כדי להגיש הצעות לרכישת הקרקעות. בראש העין בלבד פורסמו בסוף דצמבר 2014 מכרזים לבניית 2,792 יחידות דיור, שמתוכן 1,695 דירות מוזלות. בשל העיכוב בפרסום חוברת המכרז, נדחה המכרז שוב ושוב ומיועד לפי שעה להיסגר בחודש מאי הקרוב. מכרז נוסף במודיעין מתייחס לבניית 697 יחידות דיור, 524 יחידות דיור מתוכן במחיר מופחת, ואף הוא נדחה לחודש יוני הקרוב.

ממשרד הבינוי נמסר: "רשות המסים התבקשה לבחון סוגיה נקודתית ביחס למכרזי מחיר מטרה, הנוגעת למיסוי העסקה. בדיונים שהתקיימו עם רשות המסים יש הסכמה עקרונית בין הרשות לבין משרד הבינוי על כך שהדירות לא ימוסו כעסקת קומבינציה, והמשרד ממתין לקבלת חוות הדעת הכתובה טרם פרסום המכרזים".

מרשות המסים נמסר: "רשות מקרקעי ישראל פנתה בסוף השבוע האחרון לקבלת עמדת רשות המסים בשאלת המיסוי של הקרקע שתימכר במסגרת מכרז מחיר מטרה בראש העין. רשות המסים בוחנת את הנושא ותיתן תשובתה בימים הקרובים".

ברמ"י אישרו כי אני מתחמים בראש העין הוקפאו לבחינה נוספת, אך ציינו כי חוברת המכרז תתפרסם בקרוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully