וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המלצה לכתב אישום פלילי נגד CSFB לאחר חשיפת אי מיילים המצביעים על סיקור מוטה של ני"ע

עפרה שלו

19.9.2002 / 21:48

האי מיילים חושפים מנהג מקובל לפיו האנליסט מעניק למניה המלצה גבוהה מהמגיע לה בכתב, ומוסר הערכה ריאליסטית יותר בעל פה



אי מיילים פנימיים של אנליסטים בקרידט סוויס פירסט בוסטון מעוררים חשד כי האנליסטים ניפקו למניות המלצות גבוהות מן המגיע להן במטרה לא לפגוע בעסקים שמייצרות החברות עבור בנק ההשקעות. CSFB הגיש את האי מיילים לרגולטורים במסצ'וסטס, והם פורסמו לראשונה בעיתונים "USA טודיי" ו"בוסטון גלוב".



ה"וול סטריט ג'ורנל" דיווח היום כי הרשויות הרגולטוריות של מסצ'וסטס שוקלות להמליץ לאליוט ספיצר, התובע הכללי של מדינת ניו יורק, להגיש כתב אישום פלילי נגד CSFB בגין שיטות סיקור ני"ע שלו, בהסתמך על האי מיילים שנחשפו.



באי מייל שנשלח באוקטובר ב-11 באוקטובר, 2000, כתב האנליסט באווין שאה לאליוט רוג'רס, ראש מחלקת מחקר טכנולוגיה, ולאנליסט טים מאהון, כי הוא מתקשה להחליט אילו המלצות יש לתת למניות החברות יונייטד מיקרואלקטרוניקס הטייוואנית וצ'ארטרד סמיקונדקטור מנופקצ'ורינג מסינגפור. שאה ציין באי מייל מספר בעיות כלכליות של החברות, אך הדגיש כי הן מהוות את מקור ההכנסה העיקרי של הבנק באסיה. "אני תוהה כיצד לגשת לעניין הזה, לנכוח הרגישויות הבנקאיות", כתב.



מאהון השיב לו באי מייל ששלח יום למחרת, בו כתב, "אני מציע לך להתייעץ עם אליוט בנוגע ל'שני הצעדים של אג'ילנט'. זהו מצב בו מותירים המלצת 'קנייה' בכתב (כמו במקרה של צ'ארטרד, ותודה לאל שזו אינה המלצת 'קנייה חזקה'), אבל מתארים בעל פה 'את העמדה האמיתית'". אג'ילנט (סימול A) הונפקה ע"י היולט פקארד בנובמבר 1999 במחיר של 30 דולר למניה. רוג'רס מ-CSFB העניק לה המלצת "קנייה", על פי "USA טודיי". כיום נסחרת המניה סביב מחיר של 14 דולר.



אופן עבודתם של אנליסטים ב-CSFB ובבנקי השקעות מובילים אחרים בוול סטריט נבדקים לאחרונה ע"י הרשויות הרגולטוריות. הרשויות הרגולטוריות של מסצ'וסטס מובילות את החקירה נגד CSFB, במסגרת הסכם עם רשות ני"ע בארה"ב (SEC) והנהלת הנאסד"ק (NASD).



"בהתחשב ברוח הדברים של ההתכתבות בין עובדי CSFB, נראה כי היה זה נוהג מקובל", אמר מזכיר מדינת מסצ'וסטס, וויליאם גאלווין. "מדובר באנליסט חדש שעובר התלמדות ברזי הרמייה", אמר.



קרדיט סוויס פירסט בוסטון ציין כי רוג'רס ושאה עזבו את הבנק, ואמר בתגובה כי מאז נכתבו האי מיילים המדוברים, ערך CSFB שינויים סיסטמטיים לחיזוק ההפרדה בין פעילות החקר לעסקים אחרים של הבנק. לאחרונה אימץ CSFB את היוזמה של ספיצר בנוגע לאנליסטים בחטיבות המחקר, אמר.



ספיצר הוא שמוביל את החקירה נגד בנקי ההשקעות בוול סטריט. בעבר האשים ספיצר את מריל לינץ' בסיקור מוטה של ני"ע, שמטרתו השגת עסקות חיתום מכניסות לבנק. מריל לינץ' נאלץ לשלם סכום תקדימי של 100 מיליון דולר ליישוב התביעה והתחייב להפריד את עסקי בנקאות ההשקעות מעסקי מחקר ני"ע.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully