וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק ישראל: ירידה משמעותית בהעברות הכספים של ישראלים לחו"ל באוגוסט

אמיר טייג

19.9.2002 / 14:10

האטה בקצב הפדיונות בקרנות הנאמנות המתמחות במט"ח ל-180 מ' ד'; עלייה בהשקעות תושבי חוץ במשק הישראלי ל-409 מ' ד' באוגוסט



העברות כספים של ישראלים לחו"ל נמשכה גם בחודש אוגוסט אך בשיעור נמוך משמעותית מהרמה הממוצעת שנרשמה ב-7 החודשים הראשונים של השנה. כך עולה מנתוני בנק ישראל. העברות אלו הסתכמו באוגוסט בכ-70 מיליון דולר בלבד, לעומת 130 מיליון דולר בממוצע חודשי מתחילת השנה. בהמשך למגמה מחודש יולי המשיכו המשקיעים למשוך כספיהם מקרנות הנאמנות המתמחות במט"ח, אם כי בהיקף נמוך יותר. פדיונות אלו הסתכמו באוגוסט בכ-180 מיליון דולר, לעומת 453 מיליון דולר ביולי.



תושבי חוץ הפסיקו בחודש אוגוסט לרכוש אג"ח ממשלתיות ישראליות - תופעה שאיפיינה את חודשי יוני ויולי. בבורסה לניירות ערך בתל אביב נרשמו החודש מימושים בהיקף של כ-40 מיליון דולר על ידי תושבי חוץ.



מהפיקוח על המט"ח בבנק ישראל נמסר עוד כי השקעות תושבי חוץ במשק הסתכמו בחודש אוגוסט 2002 ב-409 מיליון דולר, לעומת 374 מיליון דולר בחודש יולי - מרביתם כתוצאה מגידול בפקדונות תושבי חוץ בבנקים. השקעות המשק הישראלי בחו"ל הסתכמו החודש במימושים של 345 מיליון דולר והן מתבטאות גם בירידה של 560 מיליון דולר ברזרבות מטבע חוץ, שמקורה בפירעון הלוואות על ידי הממשלה בכ-250 מיליון דולר וירידה של פקדונות הבנקים בבנק ישראל של כ-260 מיליון דולר עקב ההפחתה בחובת הנזילות על פקדונות במטבע חוץ. הסקטור הפרטי הלא בנקאי העביר החודש לחו"ל 160 מיליון דולר. העברות אלו היו בעיקר של חברות טכנולוגיה עילית.



עוד נמסר מהפיקוח על המט"ח כי במהלך חודש אוגוסט הופסקו המימושים של המשקיעים המוסדיים בניירות ערך זרים - מגמה אשר איפיינה את חודש יולי. הירידה בהיקף ההשקעות מוסברת בשיקולים קצרי טווח הכוללים התרחבות פער הריביות ואי יציבות בשווקים הפיננסיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully