וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

5 דברים שאתם צריכים לדעת לקראת החלטת הריבית באירופה

5.3.2015 / 13:16

מריו דרגי יחשוף היום פרטים חדשים על תוכנית ההקלה הכמותית - ובשווקים מצפים לכך בכיליון עיניים

מריו דראגי. AP
מריו דראגי/AP

הבנק המרכזי האירופי (ECB) בראשות מריו דרגי יפרסם היום (ה') את החלטת הריבית שלו ובה פרטים על תוכנית ההקלה הכמותית שהוא ישיק החודש.

כזכור, דרגי הכריז לפני מספר שבועות על תוכנית לרכישת אג"ח בהיקף של 60 מיליארד אירו מדי חודש, החל ממארס עד ספטמבר 2016. ההודעה המוניטרית תפורסם היום ב-14:45 ולאחר 45 דקות יערוך דרגי מסיבת עיתונאים ובשווקים ממתינים למוצא פיו ובעיקר לפרטים על תוכנית ההקלה הכמותית.

הנה 5 הדברים הכי חשובים שצריך לדעת לקראת ההכרזה:

1. מתי תתחיל ההקלה הכמותית?

בעיקרון היא יכולה להתחיל בכל יום החל מהיום. בנואה קורה, בכיר ב-ECB, כבר אמר שהבנק יקנה אג"ח בשבועיים הראשונים של חודש מארס, ככל הנראה אחרי החלטת הריבית שתפורסם היום. לפי דיווח בעיתון האיטלקי "Il Sole 24 Ore", הרכישות יחלו ב-9 במארס.

2. מה מטרת התוכנית?

התשובה הקצרה היא להחיות את הצמיחה ולהרים את האינפלציה בגוש האירו. למרות שורה של ניסיונות תמרוץ בשנים האחרונות, כלכלת אירופה מקרטעת ונכנסה לדפלציה לאחרונה, מה שהניע את דרגי לשלוף את ה"בזוקה". חלק מהמומחים טוענים כי מועד ההקלה הכמותית נועד לשגר מסר ברור לשווקים, לפיו ה-ECB יעשה כל מה שיידרש כדי לשמור על גוש האירו, נוכח איום הפירוק בגלל הבחירות ביוון שהעלו לשלטון את ממשלת השמאל הקיצונית "סיריזה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

3. מה דרגי יקנה?

זו שאלת השאלות. ההערכות הן שבפעם הראשונה הבנק המרכזי האירופי יקנה אג"ח גם בשוק המשני, ממש כמו תוכניות ההקלה הכמותית בארה"ב ובבריטניה. המטרה היא להציף את אירופה בכסף זול ולאפשר לעסקים להגדיל את הצמיחה.

4. מה תעשה התוכנית לתשואות האג"ח?

בתיאוריה, כשגוף גדול כמו הבנק המרכזי קונה אג"ח, שעריהן אמורים לעלות ולפיכך התשואות אמורות לרדת. במציאות, השוק כבר מגלם את תוכנית הרכישות ותשואות האג"ח הממשלתיות בשפל. לפיכך, תיתכן דווקא תוצאה הפוכה: ככל שהזמן יעבור והבנק המרכזי יקנה יותר אג"ח, תחזיות הצמיחה והאינפלציה עשויות לעלות ולכן התשואות יכולות דווקא לעלות.

5. כמה זמן תימשך התוכנית?

באופן רשמי הבנק המרכזי האירופי הבהיר שהתוכנית תסתיים בספטמבר 2016, אך בכירים בבנק המרכזי כבר אמרו שאם יהיה צורך, התוכנית תימשך יותר זמן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully