וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למיקי ורדי, מנכ"ל מינהל מקרקעי ישראל בתקופת שרון, יש פתרון למשבר הדיור

הדס מגן

7.3.2015 / 16:30

ההצעה לפרק את רמ"י? "דמגוגיה". תוכנית טרכטנברג? "לא רלוונטית לבנייני מגורים". משרד השיכון? "אי-אפשר לתת לשר סקטוריאלי לנהל אותו". מיקי ורדי מסביר בראיון ל-G מה הפתרון היחיד למשבר הדיור

בניית עשרת אלפים יחידות דיור בראש העין. פברואר 2015. ראובן קסטרו
אתר בנייה בראש העין/ראובן קסטרו

מיקי ורדי, יו"ר קרן ריאליטי העוסקת בהשבחת נדל"ן, זוכר תקופה שבה דברים עבדו אחרת לגמרי במינהל מקרקעי ישראל (היום רמ"י): "כשאני הייתי מנכ"ל המינהל לפני 20 שנה, הייתי מקבל טלפון בבוקר מאריק שרון, אז שר השיכון. הוא היה אומר לי, מיקי, מה עם התוכנית באור-יהודה של 400 יחידות? אושרה כבר? עכשיו, אם הייתי חוזר אליו ואומר שזה תקוע אצל נציגה כזו או אחרת בוועדה המחוזית, תוך שעתיים זה היה משתחרר. בלי חוכמות".

- אולי המהנדסת או האדריכלית שתקעה את התוכנית חשבה שיש איתה בעיה?

"לא דיברתי על שחיתויות ולא דיברתי אם האדריכלית צודקת או לא. אין כאן עניין של צדק. לרוב זה שטויות. היום הרשויות המקומיות רוצות לאשר כמה שפחות מגורים וכמה שיותר מסחר, כי ככה מקבלים יותר בארנונה. ואם כבר מכריחים אותם, הם רוצים דירות גדולות. דירות קטנות זה לא רק מעט ארנונה, זה דירות של דיירים שמגיעות להם הרבה הנחות".

- שר שיכון בולדוזר זה הפתרון?

"ככה מדינת ישראל הצליחה להתמודד עם הצורך במגורים למסה הגדולה של העולים החדשים שהגיעו לכאן. אז הייתה לנו בעיה, ויש בעיה גם היום, וצריך לפתור את זה. המדינה לא יכולה להרשות לעצמה שיהיו לה חצי מיליון איש שלא יכולים לקנות דירה. צריכים לקבל החלטה, ולא משהו דמגוגי, כמו שכל מיני אנשים הציעו, של פירוק המינהל".

  • עוד באותו נושא:
  • מיקי ורדי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully