וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטרדות מיניות ומריסה מאייר: קופת שרצים בעמק הסיליקון

8.3.2015 / 12:58

התביעה הכי מדוברת בעמק הסיליקון: עובדת בקרן הון סיכון תובעת 16 מ' ד' בגין הטרדה מינית - והמשפט מספק פרטים עסיסיים. בין הסיפורים: השותף שהתייצב בחלוק בחדר מלון של עובדת בנסיעה עסקית

מנכ"לית יאהו מריסה מאייר בפורום הכלכלי בדאבוס, ינואר 2014. AP
מריסה מאייר/AP

התביעה שמשגעת את עמק הסיליקון: אלן פאו (Ellen Pao), עובדת לשעבר בקרן ההון סיכון קליינר פרקינס (Kleiner Perkins), תובעת 16 מיליון דולר בטענה שהוטרדה מינית בחברה. המשפט רחוק מלהסתיים אך פרטים העולים ממנו במהלך הדיונים והעדויות מסעירים את עמק הסיליקון.

באתר "ביזנס אינסיידר" מביאים כמה מהפרטים ה"עסיסיים" העיקריים מהמשפט:

■ השותפים בקרנות ההון סיכון מרוויחים המון כסף. העמלות השונות שהם גובים (עמלת ניהול, השתתפות ברווחים וכו') מסתכמות בסופו של דבר בכסף רב. סמנכ"ל הכספים של קליינר העיד במשפט כי חלק מהשותפים בקרן מרוויחים פי 2-5 מאשר שותף זוטר, כדוגמת פאו. היא הרוויחה 516 אלף דולר ב-2011, אך אם היא הייתה שותפה כללית הייתה יכולה להרוויח 3 מיליון דולר.

■ במהלך המשפט נחשפו פרטים מנסיעה במטוס פרטי של טד שליין, שותף בקליינרס, ודן רוזנווייג, מנכ"ל חברת Chegg בה השקיעה קליינר. במהלך אותה טיסה, רוזנווייג התרברב שביקר באחוזת פלייבוי ואמר שהוא רוצה להיות נוכח גם בתצוגה של "ויקטוריה סיקרט". הוא גם אמר לכאורה שרצה לגייס לשורותיו את מנכ"לית יאהו, מריסה מאייר, כי היא "חמה מאוד". שליין העיד במשפט שהוא לא עשה דבר כדי לרסן את רוזנווייג: "אני לא זוכר שניסיתי לעצור אותו".

■ הטרדה מינית של עובדת נוספת בקליינר נחשפה במהלך המשפט. מדובר בטרה וסאלו (Trae Vassallo), שותפה לשעבר שהעידה כי הוטרדה מינית על-ידי שותף אחר - אג'יט נאזר (Ajit Nazre). וסאלו סיפרה על נסיעת עסקים של השניים לניו יורק ב-2011, כאשר נאזר הבטיח לה שיערוך לה היכרות עם מישהו שיכול לסייע לה באחת ההשקעות שהיא מובילה. מסתבר שאותו אדם לא הגיע לארוחת הערב שתוכננה, כך ששני השותפים סעדו לבד ואחרי הארוחה נאזר הופיע בפתח חדר המלון של וסאלו כשהוא לובש חלוק בלבד. "דחפתי אותו וסגרתי את הדלת", היא העידה. בקליינר ביצעו חקירה פנימית של האירוע ופיטרו את נאזר.

■ הדיונים בתביעה מראים שקשה לנשים להתקדם בעמק הסיליקון. התובעת הביאה עדויות של עובדות לשעבר בקליינר שהוכיחו כי הקשו עליהן להתקדם ובכך שככל הנראה מדובר בתופעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully