וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד: עו"ד פיצל 6 דירות ל-25 - והעלים הכנסות במיליון שקל

חן מענית

8.3.2015 / 13:49

החשד: עו"ד צעיר שכר 6 דירות בבניין ברמת-גן, פיצל אותן ל-25 דירות - והשכיר את כולן. טען בחקירתו: היו לי הוצאות, ולכן לא דיווחתי

רחובות העיר חיפה. ShutterStock
רחובות העיר חיפה/ShutterStock

עורך דין בן 36 מפתח תקווה נעצר על-ידי רשות המסים בחשד שפיצל 6 דירות ל-25 דירות והשכיר אותן תוך שהוא מעלים הכנסות בכמיליון שקל. הוא שוחרר בתנאים מגבילים.

החשוד, יוסף מימון, נעצר לאחר שמידע מודיעיני התקבל ביחידת המודיעין של פקיד שומה חקירות ת"א ובעקבות נפתחה חקירה סמויה, ממנה עלה כי מימון שכר לכאורה בניין שלם ברח' אבא הלל ברמת-גן בו 6 דירות, אותן פיצל ל-25 דירות והשכיר לאחרים בכ-2,200 שקל לחודש בממוצע עבור כל דירה.

על-פי החשד, מימון דיווח על חלק הכנסותיו מ-12 דירות בלבד ובסכום הנמוך מזה שקיבל בפועל מן הדיירים. על פי הראיות שנמצאו עד כה, מימון חשוד כי פעל בדרך זו מאז שנת 2009 במהלכן כך העלים סכום של 300-400 אלף שקל בהכנסות מדי שנה ובסך הכל כמיליון שקל בתקופה של 3 שנים.

בנוסף, על מנת להרחיק את עצמו מהעבירות, רשם מימון את חיוב הארנונה על שם חמו.

בחקירתו טען מימון כי מתוך דמי השכירות שקיבל הוא משלם כ-40% לבעלי הדירות וכן כי היו לו הוצאות כגון חשמל וארנונה שהפחיתו מהכנסתו ועל כן דיווח רק על חלק מהכנסתו; אך מאחר והוא בחר במסלול מיסוי השכרת דירות של 10% מס (בו שיעור המיסוי נמוך יותר ממס שולי אך לא ניתן לקזז בו הוצאות או פחת), היה עליו לדווח על מלוא ההכנסות.

השופט ירון גת מבית השלום בתל-אביב יפו אישר את שחרורו בתנאים מגבילים תמורת הפקדת 30 אלף שקל במזומן וכן ערבויות והתחייבויות בסך 600 אלף שקל, כמו גם הפקדת דרכונו והטלת איסור יציאה מהארץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully