וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק ישראל עושה סדר: עמלה של עד 5 שקלים על הודעות

9.3.2015 / 10:18

הפיקוח על הבנקים בבנק ישראל הודיע היום על צעדים נוספים בתחום העמלות שתכליתם יישום של המלצות הצוות להגברת התחרותיות במערכת הבנקאית

דודו זקן. צלם: איל יצהר, גלובס
המפקח על הבנקים, דודו זקן/גלובס, צלם: איל יצהר

הפיקוח על הבנקים בבנק ישראל הודיע היום על צעדים נוספים בתחום העמלות שתכליתם יישום של המלצות הצוות להגברת התחרותיות במערכת הבנקאית. תיקון זה מצטרף לתיקון נוסף שפורסם לאחרונה (נכנס לתוקף בחודש פברואר), ואשר הביא לביטול מספר עמלות הנגבות מלקוחות הבנקים, וביניהן עמלת ערוץ ישיר בגין פעולת חיוב בכרטיס דביט, עמלת הפקת אישור בעלות על חשבון (אישור אחד בשנה), דמי ניהול הלוואה לדיור, עמלת תשלום נדחה שנגבתה בגין עסקאות בתשלומים בכרטיסי חיוב, ועוד.

■ הכרזה על עמלת הודעות כשירות בר פיקוח וקביעת מחירו המירבי על 5 שקלים. בהתאם לתיקון, הסכום המרבי בגין שירות זה (משלוח הודעות והתראות על פיגור בתשלומים), שאמור לשקף הוצאות ישירות בגין הפקת ההודעה ושליחתה, לא יעלה על 5 שקלים להודעה.

■ ביטול עמלת חיוב מפקיד בהחזרת צ'ק - התיקון קובע, כי תאגיד בנקאי לא יהיה רשאי לחייב את מפקיד הצ'ק ב"עמלת חיוב מפקיד בהחזרת צ'ק". כיום, לקוח מחויב בעמלה זו כאשר צ'ק שהפקיד לחשבונו חוזר ולא מכובד, ללא תלות בסיבת ההחזרה.

■ אי גביית דמי כרטיס חיוב מיידי (כרטיס דביט) ללקוח שברשותו כרטיס אשראי - בנק לא יהיה רשאי לגבות דמי כרטיס בעד כרטיס חיוב מיידי שהוא הנפיק ללקוח שברשותו כרטיס אשראי שהונפק על ידי אותו בנק. תיקון זה נועד לעודד את ההפצה של כרטיסי חיוב מיידי בקרב הלקוחות, בין היתר ככרטיס המשמש תחליף לשימוש במזומנים.

■ עסקאות במט"ח ומשיכות מט"ח בחו"ל - במסגרת תיקון לכללי העמלות שפורסם ביום 29 בינואר בוצע שינוי בעמלות הנגבות ממחזיקי כרטיס בגין עסקות במט"ח ובגין משיכת מט"ח בחו"ל. התיקון הנוכחי משלים את המהלך של התיקון הקודם, לפישוט והקלה על יכולת ההשוואה של הלקוחות, ועיקרו מתן אפשרות לחברות כרטיסי אשראי לקבוע תעריפים נפרדים לשירותים אלו בהבחנה לפי מטבעות עיקריים - דולר ואירו - כתעריף אחד ושאר המטבעות כתעריף אחר. בשל תיקון זה תדחה הכניסה לתוקף של התיקון הקודם ל-1 ביולי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully