וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מט"ח: הדולר היציג קפץ ב-0.6% ל-4.04 ש'; האירו נפל 0.7%

משה גולן

10.3.2015 / 8:51

FXCM: "ישנם אנליסטים שמתריעים כי הדולר נמצא במצב של קניית-יתר היסטורית וכי ישנה סבירות גבוהה לתיקון"

דולרים. רויטרס
דולרים/רויטרס

בעולם, האירו נחלש בכ-0.9% מול הדולר ונסחר סביב 1.07, שפל חדש של 12 שנים. זאת, יממה לאחר שהבנק המרכזי האירופי החל לרכוש אג"ח ממשלתיות וקונצרניות במסגרת התוכנית האגרסיבית להקלה כמותית עליה הכרייז יו"ר הבנק מריו דראגי בשלהי ינואר. מול הין היפני, הדולר מתחזק ביותר מ-0.5% לרמה של 122 ין לדולר, שיא שלא נראה מאז יולי 2007. "נראה שהסוחרים קונים את הדולר לקראת פגישת הפד בשבוע הבא", מציין קנז'י יושי, אסטרטג מט"ח בחברת Mizuho Securities.

יניב חברון, הכלכלן הראשי של אקסלנס, כותב בסקירתו השבועית כי "במידה שמגמת היחלשות השקל מול האירו תימשך, איננו פוסלים כי בבנק ישראל ינקטו פעולות נוספות על מנת לעצור את המגמה, זאת על אף ההיחלשות של השקל מול סל המטבעות". לדברי חברון, "החלטת הריבית האחרונה העידה על נכונותו של בנק ישראל להילחם בהתחזקות השקל מול סל המטבעות, ובייחוד בהתחזקות השקל מול האירו. זאת חרף מחירי הנדל"ן ונתוני צמיחה ואבטלה טובים".

אלכס זבז'ינסקי, הכלכלן הראשי של בית ההשקעות מיטב דש, טוען בראיון ל"גלובס" כי בנק ישראל שגה בהחלטה להפחית את הריבית לשפל היסטורי של 0.1%. לדבריו, הוועדה המוניטרית של בנק ישראל מעריכה באופן שגוי את הסיכונים בשוק הנדל"ן והאג"ח הקונצרני כתוצאה מהערכות שגויות אלה החליטה הוועדה על צעד שהתועלת ממנו אינה מצדיקה את הסיכונים הכרוכים בו. (לסיפור המלא)

ב-FXCM ישראל מציינים: "התנאים עדיין תומכים בהמשך הטיפוס של הצמד מעלה וההתבססות מעל רף 4. כל עוד הצמד מעל 3.97 הסבירות להמשך העלייה הנוכחית – גבוהה. מה שהניע את הנסיגה של הצמד היה הבלימה של הדולר בעולם, שגרמה גם לספקולנטים בשוק המקומי לממש רווחים. בעולם, הדולר ממשיך ליהנות מרוח גבית כתוצאה מדוח התעסוקה הטוב מהמצופה שפורסם ביום שישי, ומדד הדולר העולמי נסחר בשיא של 11.5. ואולם, יש לא מעט אנליסטים טכניים שמתריעים כי הדולר נמצא במצב של קניית-יתר היסטורית וכי ישנה סבירות גבוהה לתיקון. ואולם, אנחנו חוזרים על הערכתנו כי התנאים בשוק תומכים בהמשך התיסוף בדולר והתבססות הצמד מעל 4 לאורך שנת 2015".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully