וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פייפאל מאשרת: רוכשת את CyActive

10.3.2015 / 16:40

סכום העסקה לא פורסם, אך הוערך ביום חמישי האחרון בכ-60 מיליון דולר. ענקית התשלומים המקוונים פותחת מרכז מו"פ בבאר שבע

אילוסטרציה. ShutterStock
אילוסטרציה/ShutterStock

שישה ימים אחרי חשיפת "גלובס", ענקית התשלומים המקוונים פייפאל מודיעה רשמית על רכישת הסטארט-אפ הבאר שבעי CyActive. סכום העסקה לא פורסם, אך הוערך ביום חמישי האחרון בכ-60 מיליון דולר. העסקה צפויה להיסגר סופית ברבעון הקרוב ובעקבותיה תקים פייפאל מרכז פיתוח שני בישראל והוא יוקם בבאר שבע על בסיס משרדי CyActive. בפייפאל לא מסרו פרטים נוספים, אך על-פי הערכות המרכז, שיעסוק בפיתוח טכנולוגיות לאיתור וזיהוי תוכנות זדוניות, ימנה כעשרים עובדים.

סייאקטיב, שהוקמה ב-2013 על-ידי לירן טנקמן (מנכ"ל) ושלומי בוטנרו (סמנכ"ל טכנולוגיות), גייסה עד היום כ-2 מיליון דולר מקרן ההשקעות של חברת סימנס הגרמנית, מקרן ההון סיכון הישראלית JVP וממשקיע זר נוסף.

החברה היא חלק מחממת הסייבר של קרן ההון סיכון JVP בבאר שבע, שהוקמה לפני כשנה וחצי כחלק מפארק ההיי-טק בבאר שבע. מדובר באקזיט ראשון עבור החממה הצעירה, בניהול שותפי הקרן יואב צרויה וד"ר נמרוד קוזלובסקי. עבור JVP זוהי הצלחה נוספת בתחום הסייבר, לאחר שלפני כחצי שנה הונפקה בארה"ב חברת CyberArk - ש-JVP היא בעלת המניות העיקרית בה (כ-45% לפני ההנפקה) - וכיום היא נסחרת לפי שווי של 1.8 מיליארד דולר.

חברת CyActive פיתחה אלגוריתם שנולד בהשראה של עולם הביולוגיה, שממנו מגיע המנכ"ל והמייסד טנקמן. בוטנרו היה בעבר מנהל מרכז המצוינות בתחום הסייבר בחברת מטריקס. החברה מגדירה את עצמה כ-predictive cyber security company, כלומר חברה שיודעת לחזות מראש מהם איומי הסייבר הפוטנציאליים על הלקוח ובכך למנוע התקפות

לדברי ג'ון נאי, סגן נשיא לתחום אבטחת המידע בפייפאל, "תפקידה החשוב ביותר של החברה הוא בראש ובראשונה שמירה על כספם של מיליוני לקוחותינו ברחבי העולם. לשם כך, אנו ממקדים את מירב המאמצים שלנו במציאת דרכים להפיכת המערכות שלנו לבטוחות עוד יותר, על-ידי פיתוח הטכנולוגיות המתקדמות ביותר. עם הקמת המרכז החדש, והצטרפותה של CyActive לפייפאל, אני משוכנע שכעת ביכולתנו להציע ללקוחותינו דרכים טובות עוד יותר על מנת להגן עליהם".

עבור פייפאל מדובר ברכישה השנייה שלה בישראל לאחר שב-2008 היא רכשה את חברת FraudScience, המתמחה בניטור הונאות כספיות, ב-169 מיליון דולר. על בסיס רכישה זו, הקימה פייפאל את מרכז בקרת ההונאות של החברה במגדל אלקטרה בתל אביב ובהמשך גם פתחה בישראל פעילות שיווק ומכירות לעולם התשלומים המקוונים שהחברה מובילה בו בעולם. פייפאל היא חברה בת של איביי, שגם לה נוכחות משמעותית בישראל.

  • עוד באותו נושא:
  • פייפאל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully