וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"המשקיעים נמצאים ב'פאניקה שקטה' לקראת הודעת הפד"

קובי ישעיהו

15.3.2015 / 7:09

מדד ה-S&P 500 נפל ב-2.6% מאז פורסם דוח התעסוקה האחרון ביום שישי ה-6 במרץ על רקע חששות כי הפד יתחיל בתהליך העלאת הריבית ביוני הקרוב

ג'נט ילן, הנגידה הנכנסת של הפדרל ריזרב. Alex Wong, GettyImages
ג'נט ילן/GettyImages, Alex Wong

המשקיעים נמצאים במצב מוזר של 'פאניקה שקטה' לקראת פרסום של הודעת הפד ביום רביעי הקרוב. כך, על פי ראיון שנתן מנהל השקעות בכיר, Torsten Slok, מדויטשה בנק, לסוכנות 'רוייטרס'.

המשקיעים ממתינים בדריכות להודעת הפדרל ריזרב שתכיל בתוכה ככל הנראה שינוי בהתייחסות למשק האמריקני ולמועד העלאת הריבית בארה"ב. זאת, לאחר פרסום נתוני מאקרו חזקים לאחרונה ובעיקר ירידה בשיעור האבטלה ל-5.5%.

מדד ה-S&P 500 נפל ב-2.6% מאז פורסם דוח התעסוקה האחרון ביום שישי ה-6 במרץ על רקע חששות כי הפד יתחיל בתהליך העלאת הריבית ביוני הקרוב.

שוקי המניות בארה"ב עשויים להמשיך בנסיגה עם ראשי הפד ישמיטו את המילה "סבלנות" לגבי העלאת הריבית.

משקיעים ואנליסטים רבים זוכרים את מה שקרה בחודש מאי 2013 בעת שיו"ר הפד דאז בן ברננקי דיבר על תנאים שיכולים להביא להפסקת תוכנית הרכישה של אג"ח בהיקף של כ-85 מיליארד דולר בחודש. בעקבות ההודעה אז צנח מדד ה-S&P 500 ב-5.8% מה-21 במאי עד 24 ביוני 2013.

ביום שישי דווח כי אמון הצרכנים בארה"ב ירד במארס לשפל של ארבעה חודשים, לאחר שהאופטימיות בנוגע לכלכלת ארה"ב מותנה על-ידי ציפיות הכנסות נמוכות יותר והתאוששות במחירי הדלק. אוניברסיטת מישיגן הודיעה כי מדד סנטימנט הצרכנים שלה ירד החודש ל-91.2 נקודות, לעומת 95.4 בפברואר. ממוצע התחזיות עמד על 95.5 נקודות.

הצרכנים היו פחות מעודדים לאחר שמזג האוויר הקר הקפיץ את מחירי השירותים, מחיר הגז עלה משפל של שש שנים כמעט והגידול במשכורות בקרב משקי הבית בעלי ההכנסה הנמוכה והבינונית היה מוגבל.יחד עם זאת, השיפור בשוק העבודה הוא אחת הסיבות לכך שהאמריקאים מרגישים בנוח להוציא כסף.

  • עוד באותו נושא:
  • ג'נט ילן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully