וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המניות הדואליות צפויות לדחוף את המעו"ף לעוד שיא

קובי ישעיהו

15.3.2015 / 9:18

לאחר סיום המסחר תפרסם הלמ"ס את מדד המחירים לצרכן לחודש פברואר, שצפוי גם הוא להיות שלילי ולרדת בכ-0.5% ■ טבע, פריגו, נייס ואופקו צפויות לעלות

חדר עסקאות. ניר לנדאו, מערכת וואלה!
חדר עסקאות/ניר לנדאו, מערכת וואלה!

יום המסחר בבורסה של תל אביב (א') צפוי ככל הנראה להיפתח תוך המשך המגמה החיובית במדד המעו"ף. נזכיר כי בשבוע שעבר השלים המעו"ף עלייה של כ-2.4% לשיא חדש. ביום שישי אמנם ננעל המסחר בוול סטריט בירידות אולם חלק ממדדי אירופה סגרו בשיאים חדשים וגם מניות דואליות מרכזיות חזרו מניו-יורק עם פערים חיוביים והן ידחפו כנראה את המדד קדימה.

לאחר סיום המסחר תפרסם הלמ"ס את מדד המחירים לצרכן לחודש פברואר, שצפוי גם הוא להיות שלילי ולרדת בכ-0.5%.

כלכלני לאומי מציינים בסקירתם השבועית כי הרכיב המנייתי בתיק ההשקעות ממשיך להיות האפיק המועדף לנטילת סיכון, למרות שרמת התמחור הכוללת באפיק אינה נמוכה. באירופה נראים ניצנים של שיפור כלכלי, וצפויה סביבת ריבית נמוכה מאוד (והרחבה כמותית מאסיבית) בטווח הזמן הנראה לעין. בנוסף, רמת תמחור נוחה, מהווה משקל נגד לסיכון גבוה יחסית.

בהתייחסות לשוק האג"ח אומרים בלאומי גם השבוע כי "בהסתכלות רחבה, התשואות לאורך העקומים המרכזיים בחו"ל נמוכות מאוד, וצפויות לעלות בהדרגה בטווח הזמן הבינוני. זאת, כתלות בשיפור בכלכלה הגלובלית, בדגש על כלכלת ארה"ב. מומלץ להימנע מאג"ח ממשלתיות של המדינות המפותחות המרכזיות (ארה"ב, גרמניה, יפן). מומלצת חשיפה לאג"ח ממשלת ישראל במח"מ בינוני, גם לנוכח הציפיות שהאינפלציה בסיכום הרבעון הראשון של שנת 2015 תהיה שלילית, ושסביבת הריבית תשאר נמוכה בחודשים הקרובים. התשואות האפסיות במח"מ הקצר, אינן כדאיות להשקעה".

כלכלני בנק אגוד כותבים בסקירה השבועית כי "השבוע הקודם היה שבוע סוער בשוק המט"ח. הדולר התחזק מול מרבית המטבעות, כאשר מול האירו התחזק הדולר בשיעור ניכר של כ-5%. אמנם, התחזקות הדולר נמשכת כבר תקופה ארוכה, אך פרסום נתוני התעסוקה בארה"ב גרם להאצת ההתחזקות, בשל הערכות שתאריך העלאת הריבית הראשונה בארה"ב מתקרב. השילוב של נתוני תעסוקה טובים בארה"ב ותוכנית הרחבה כמותית באירופה הוביל להתחזקות הניכרת של הדולר מול האירו. התחזקות הדולר בצורה ניכרת מול האירו עלולה לפגוע בכלכלה האמריקאית ולכן ייתכן שנראה התמתנות בקצב התחזקות הדולר".

טבע, פריגו, נייס וטאואר צפויות לעלות

טבע , פריון ולייבפרסון יעלו על רקע פערים חיוביים. מנגד, פרטנר צפויה להמשיך לרדת על רקע פער שלילי.
חברות דלק ונובל אנרג'י תובעות את המדינה על סך 58 מיליון שקל, כך נודע ל"גלובס". על פי התביעה, לפני מספר חודשים גבתה המדינה מהחברות תשלום של עשרות מיליוני שקלים בגין הפרשי תמלוגים מחזקת תמר. כעת מחליטות החברות לתבוע מהמדינה את כספן חזרה בתוספת ריבית.

וואן טכנולוגיות דיווחה היום כי הרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות של החברה גדל בשנת 2014 בכ-11.4% לכ-57.6 מיליון שקל, בהשוואה לכ-51.6 מיליון שקל ב-2013. החברה העלתה את מדיניות חלוקת הדיבידנדים ל-66% מהרווח הנקי, במקביל לאישור הדו"חות הכספיים, ודירקטוריון החברה החליט על חלוקת דיבידנד לבעלי מניות החברה בסך של כ-9.4 מיליון שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully