וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשקיע שהרוויח 200 מיליון ד' ממניות קטנות

15.3.2015 / 11:50

בן לישראלי שירד מהארץ הצליח בענק בארה"ב ■ בדרך הוא הסתכסך עם חבר של המשפחה, יוסי כחלון, שלימד אותו איך להרוויח במניות קטנות ■ סוכנות בלומברג מביאה את סיפורו המדהים בסגנון "הזאב מוול סטריט"

ג'ושוע ששון. צילום מסך, גלובס
ג'ושוע ששון/גלובס, צילום מסך

השם יהושע (ג'ושוע) ששון אולי לא אומר לכם הרבה. הוא רק בן 27, עד לפני כמה שנים גר בבית הוריו בלונג איילנד ועבד כפקיד במשרד עו"ד. אבל טריק שלימד אותו חבר הפך אותו למולטי-מיליונר.

סוכנות בלומברג מביאה את סיפורו של ששון. לפני 6 שנים הראה לו חבר של משפחתו טריק במסחר במניות ולימד אותו איך להרוויח מיליונים. לא ידוע בדיוק כמה הוא הרוויח, אבל מסמכים רשמיים מראים שהוא גרף כבר יותר מ-200 מיליון דולר משנת 2012.

ששון מכנה את עצמו משקיע ערך שלמד לבד. היום הוא מעסיק כ-30 עובדים שעוסקים במסחר בני"ע, הון סיכון, מוסיקה וקולנוע. החברה שלו נקראת Magna.

"אני לא מתכוון לחשוף איך אנחנו עובדים", הוא אומר ממרומי משרדו בקומה ה-16 ברובע הפיננסי של מנהטן. "אנחנו יוצרים עסקים, אנחנו משקיעים".

כמו "הזאב מוול סטריט"

חברת Magna משמשת כמעין בית עבוט של מניות קטנות שלא נסחרות ב-NYSE או בנאסד"ק. אנשים כמו יזמי מכרה נחושת פוטנציאלי מצ'ילה או ממציא טלפון הנשלט ע"י מחשבות מגיעים לששון ומבקשים שישווק את מניותיהם, כיוון שאין להם סיכוי לעשות זאת בבורסות הגדולות. הסיכון גבוה מאוד ולכן הם מבקשים למכור כמות אדירה של מניות במחירים זולים, מתוך ידיעה שבעלי המניות עלולים להפסיד בסבירות גבוהה.

אם התיאור הזה נשמע לכם מוכר מהסרט "הזאב מוול סטריט", אתם לא טועים. השיטה דומה מאוד. השיטה של ששון פשוטה: אם מחיר המניה הקטנה יורד לפני ש-Magna הספיקה למכור את כל המניות, החברות צריכות לוותר על יותר מניות - הכל בשביל לא לסכן את ששון. המבקרים קוראים לשיטה הזו "death-spiral financing" כי היא הולמת במחיר המניה ומפילה אותו. אחרים טוענים שהמסחר המסוכן הזה יכול להניב רווחים אדירים, לפעמים אפילו עד פי 10 תוך חודשים ספורים.

הפרקטיקה הזו חוקית, אך בעייתית. רשות ני"ע בארה"ב (SEC) חקרה כבר 6 חברות פיננסיות בתקופה האחרונה בחשד שהנפיקו מניות של חברות קטנות (penny-stock) ומיד לאחר מכן זרקו כמות עצומה של מניות לשוק והפילו את המחירים, העיקר כדי להיפטר מהסחורה. חשוד אחד אפילו נעצר ע"י ה-FBI.

הקשר הישראלי

כפי ששמו מסגיר אותו, ששון הוא יהודי ובנו של ישראלי שירד מהארץ והיגר לארה"ב כדי לעבוד כקבלן. הוא גדל ב-Plainview שבלונג איילנד. בגיל 10 או 11 הקים להקה בשם The Descent עם כמה ילדים מהשכונה בה גדל. הוא הקים אולפן הקלטות בבית הוריו ותכנן קריירה כזמר פופ. קריירת המוסיקה שלו לא התרוממה גם אחרי שהקים לימים להקה נוספת - Vibes.

בראיון טוען ששון שמה ששינה את חייו היה הספר "The Intelligent Investor" של בנג'מין גראהם, שגם וורן באפט קיבל ממנו השראה. ששון טוען כי קרא את הספר פעמיים ושב-2009 הצליח להכפיל את כספי המתנות שקיבל בבר-מצווה שלו (כזכור, שנת 2009 הייתה שנה מצוינת לשווקים עם זינוק של כמעט פי 2 במדדי המניות הגדולים בארה"ב).

ששון טוען כי ההצלחה הזו גרמה לו לקחת את כספי הפנסיה של אימו וליטול הלוואה של 6 ספרות ולהקים את Magna על מנת לממן חברות קטנות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

1,000 דולר על מציאת האפיקומן

בכתבה בבלומברג ישנה תהיה: מה גורם למוסיקאי צעיר לעזוב הכל ולהיכנס לעולם הפיננסים? תשובה על כך אין, אבל בכתבה מצוינת תביעה שהגיש גד ששון פיננסייר בשם יוסף כחלון, ישראלי לשעבר, שטען כי ששון העתיק את המודל העסקי שלו לכאורה. ששון מסרב להגיב ואומר רק שהוא לא דיבר עם כחלון במשך שנים.

כתב בלומברג נפגש עם כחלון בן ה-48. הוא היגר לקווינס ב-1989 ועבד כנהג מונית. אט-אט הוא נכנס לעסקי משחקי ארקייד ומימון מכוניות. הוא שכר את אביו של ששון והתיידד עם המשפחה. פעם אחת, בחג הפסח, כשג'ושוע מצא את האפיקומן, כחלון אומר שהוא נתן לו 1,000 דולר. לטענתו, בשנת 2009 הוא שמע שששון נקלע לקשיים פיננסיים. הוא הציע ללמד אותו איך להרוויח כסף באמצעות מניות קטנות.

השיטה של כחלון עבדה כך: הוא ביקש מברוקרים לסחור במניות קטנות ולהעלות את מחזורי המסחר בהן, ואז התקשר לחברות ושכנע אותן להנפיק מניות חדשות. אותן חברות לא יכולות להיכנס לבורסות הגדולות, אבל הן יכולות למכור מניות למשקיעים פרטיים כמו כחלון. הן מוכרות לו את המניות בדיסקאונט והוא "זרק" את המניות באופן מיידי לשוק וגרף רווחים מהירים. הוא רשם את החברה שלו בטקסס ופועל בניו יורק.

לימים, ה-SEC פתחה בחקירה נגד הקרן של כחלון וב-2012 הגישה נגדו תביעה בטענה שהוא גרף 7.7 מיליון דולר בשיטה שתוארה לעיל. התביעה עדיין עומדת תלויה וכחלון סגר את הקרן שלו. הוא קיווה שששון יכסה את הוצאות המשפט שלו, אבל זה לא קרה. הוא החליט לתבוע את ששון וטען שהזיק לו כספית, אך בית המשפט דחה את התביעה.

אחיו של ששון, ארי, נשר מהאוניברסיטה ועובד אצלו היום. בראיון לבלומברג טוען ששון שהוא מנסה לבנות חברה גדולה ובת קיימא על מנת "לעזור לחברה". סיפורו המלא מובא כאמור בבלומברג.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully