וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדפלציה מחריפה: מדד המחירים לצרכן ירד בפברואר ב- 0.7%

15.3.2015 / 18:32

בשוק ציפו לירידה של עד כ-0.6%. קצב ירידת המדד ב-12 החודשים האחרונים הגיע ל-1.5%. ירידות המחירים הבולטות היו בסעיפי החשמל והדלק. בנק ישראל יפחית שוב את הריבית?

הדפלציה בישראל מחריפה. מדד המחירים לצרכן לחודש פבוראר ירד ב-0.7% כך פרסמה היום (א') הלמ"ס. בשוק ציפו לירידה של עד כ-0.6% לאחר שבינואר ירד המדד בשיעור חד של 0.9%.

ע"פ הנתונים שפרסמה הלמ"ס, קצב ירידת המדד ב-12 החודשים האחרונים הגיע ל-1.5% וללא סעיף הדיור ל-2.7% בשיעור שנתי. השאלה הגדולה כעת האם גם מדד מארס ינפץ את התחזיות וירשום ירידה - במקרה כזה צפוי עדכון משמעותי לרעה במצב הכלכלה הישראלית.

הירידות הבולטות במדד היו החשמל לצריכה ביתית (9.9%), דלק ושמנים לכלי רכב (3.2%), שירותי אינטרנט ומוצרי תקשורת (2.7%), הוצאות על נסיעות לחו"ל (1.9%), הנעלה (3.1%). מנגד, עליות המחירים הבולטות נרשמו בסעיפי שכר הדירה (0.2%) ופירות טריים (4.2%).

נזכיר, בניסיון להתמודד עם הלחצים הדפלציונים ולעמוד ביעדי האינפלציה שהוא הציב, בנק ישראל הכריז על צעד דרמטי וחתך את הריבית לחודש מארס ב-0.15% לשפל היסטורי של 0.1%. כעת עולה השאלה האם הבנק יפחית פעם נוספת את הריבית ואף יכריז על ריבית שלילית בדומה לבנק המרכזי האירופי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully