וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מודיס: אם המצב לא ישתפר נוריד בקרוב את דירוג הבנקים בישראל

שלומי שפר

20.9.2002 / 8:02

סוכנות הדירוג נמנעת מלבקר הנהלות הבנקים בישראל על מתן אשראי ללא ביטחונות מספיקים ועל ניהול סיכונים שגוי, ומייחסת את הורדות הדירוג למצב הכלכלי בישראל



"אם המצב הכלכלי והפוליטי בישראל לא ישתפר, גם אנחנו נוריד בקרוב את הדירוג של הבנקים בישראל" - כך אמר אתמול אנליסט הבנקים של סוכנות דירוג האשראי מודיס, קונסטנטינוס פיקליס. מודיס הודיעה לפני כמה שבועות על תחזית שלילית לדירוג החוסן הפיננסי של הבנקים בישראל. בשלב הבא עתידה הסוכנות להוריד את הדירוג של הבנקים בפועל. פיקליס לא הסכים לומר האם מדובר בטווח של ימים או שבועות.



בהודעת מודיס מלפני כחודש וחצי נכתב כי להערכתה המצב הכלכלי הגרוע בישראל יימשך עד סוף 2002, ולכן ביצועי הבנקים בישראל עתידים להיחלש וחוסנם הפיננסי להיפגע. הסוכנות הודיעה כי מדובר בהורדות סלקטיוויות של דירוגי הבנקים. כלומר, לא מדובר בהורדת דירוג גורפת לכל הבנקים, אלא כל בנק ייבדק בנפרד והורדת הדירוג תיעשה לפי החשיפה של כל בנק למצב הכלכלי. הסוכנות מדרגת את חמשת הבנקים הגדולים בישראל - הפועלים, לאומי, דיסקונט מזרחי והבינלאומי.



במודיס, בדומה לסוכנות דירוג האשראי S&P שהורידה שלשום את הדירוג לטווח ארוך של הפועלים ולאומי ואת דירוג דיסקונט, סבורים כי המצב הכלכלי הגרוע יקשה על חברות ישראליות לפרוע את האשראי שלהן לבנקים, וכתוצאה מכך יורע מצב הבנקים. גם מודיס משתדלת מאוד להימנע מלבקר את הנהלות הבנקים בישראל על מתן אשראי ללא ביטחונות מספיקים ועל ניהול סיכונים שגוי, ומייחסת את הורדות הדירוג למצב הכלכלי בישראל.



הורדת הדירוג משפיעה בעיקר על עלויות גיוס המט"ח של הבנקים בחו"ל. בענף הבנקאות אומרים כי עקב התחזיות השליליות, ועקב המצב הביטחוני והכלכלי הגרוע בישראל, הידוע לכל, עלויות הגיוס כבר עלו בפועל לפני כמה חודשים. לכן הורדת הדירוג האחרונה של S&P, וזו הצפויה של מודיס, אינן אמורות להביא לעלייה נוספת של מחירי גיוס הכספים בחו"ל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully