וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק ישראל ביקש מנוחי דנקנר לגבש הסדר ביניים לאחזקותיו בתעשיות מלח

אורה קורן

20.9.2002 / 8:15

הבקשה - למקרה שהבנק לא ישלים בקרוב את אישור עסקת אלרן; בין שתי העסקות קיימת זיקה, שכן אלרן אמורה לרכוש את אחזקות דנקנר בתעשיות מלח, וניתוק דנקנר מתעשיות מלח הוא תנאי לאישור עסקת אי.די.בי



בנק ישראל ביקש מנוחי דנקנר להגיש הצעות להסדר ביניים בנוגע לאחזקותיו בחברת תעשיות מלח , למקרה שהבנק לא ישלים בקרוב את אישור עסקת אלרן - כך מסרו השבוע מקורות פיננסיים. בין שתי העסקות קיימת זיקה, שכן אלרן אמורה לרכוש את אחזקות דנקנר בתעשיות מלח, וניתוק דנקנר מתעשיות מלח, השותפה בגרעין השליטה בבנק הפועלים , הוא תנאי שהציב בנק ישראל לאישור עסקת אי.די.בי. בעסקת אי.די.בי ירכוש קונסורטיום בראשות גנדן שבשליטת דנקנר את גרעין השליטה (52%) באי.די.בי .



על פי בנק ישראל, אם באופן תיאורטי עסקת אלרן לא תאושר על ידו, למעשה לא תתבצע עסקת מכירת המניות של דנקנר בתעשיות מלח. לחלופין, אם עסקת אלרן לא תאושר עד למועד השלמת עסקת אי.די.בי, יחזיק דנקנר במקביל בתעשיות מלח ובאי.די.בי. על רקע זה ביקש בנק ישראל מדנקנר להשיב על שאלות בדבר עתיד אחזקותיו בהתקיים שני תרחישים אלה.



בקשת בנק ישראל נועדה למנוע מצב שבו הימשכות הבדיקה של עסקת אלרן תגרום לעיכוב באישור עסקת אי.די.בי, שהשלמתה נקבעה ל-21 בנובמבר 2002. לפי ההערכות, החלופות שיוצעו לבנק יכללו הפקדה של מניות דנקנר בתעשיות מלח בנאמנות עיוורת, עד לאישור עסקת אלרן.







דובר קבוצת גנדן אמר בתגובה כי אין לכרוך את השלמת עסקת אי.די.בי בהשלמת עסקת אלרן. עם זאת הדגיש כי קבוצת גנדן אינה רואה מניעה להשלמת כל אחת מהעסקות במועדה.



עסקת אלרן כוללת ארגון מחדש של קבוצת דנקנר, לאחר שמשפחת נוחי דנקנר תצא מהקבוצה. במסגרת הארגון תיהפך אלרן לחברת האחזקות של משפחת דנקנר, ותחזיק בשליטה בתעשיות מלח, דור כימיקלים ודנקנר השקעות . על רקע העברת השליטה של קבוצת דנקנר בבנק הפועלים מתעשיות מלח לחברת אלרן, עתיד בנק ישראל לבחון מחדש את ההיתר לאחזקת קבוצת דנקנר בבנק הפועלים. מקורבים לאלרן ציינו כי עדיין לא הוגשה בקשה לאישור העסקה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully