וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קריסת נגה - ממלכות החרמון עד הים האדום

רותם שטרקמן

20.9.2002 / 9:35

משרד הביטחון מאיים כי אם ביום ראשון לא יימשכו העבודות במיגון מוצב החרמון, תסולק נגה מהפרויקט; דחיפות הפעולה נדרשת בגלל מגבלות העבודה בעונת השלגים הקרובה; * נאמן נגה אלקטרומכניקה: בנק איגוד חושד שמיליוני שקלים שהועברו על ידו לפרויקט בנייה באילת לא הגיעו לי



עו"ד צוריאל לביא, נאמן נגה אלקטרוטכניקה , פנה אתמול בבקשות דחופות לבית המשפט המחוזי בנוגע לפעולות הנדרשות בכמה חברות בנות של נגה שעל חלקן לא חל צו הקפאת ההליכים. אחת מהבקשות של לביא נוגעת לעבודות מיגון ובניית מוצב החרמון המבוצעות על ידי החברה הבת גרופר קורן (אשר לביא הוא גם הנאמן שלה). לביא מבקש מבית המשפט לאפשר לו להגיע עם משרד הביטחון ועם גופים נוספים לפשרה שתבטיח פגיעה מינימלית בחברה.



מפרטי הבקשה עולה כי חברת אלרון (מסיקה ובנו), המבצעת כקבלן משנה את העבודות עבור גרופר קורן (שהעניקה בפרויקט בעיקר שירותי ניהול), נטשה את מוצב החרמון לפני שבוע. הסיבה להפסקת העבודות היא חוב בהיקף של 1.4 מיליון שקל של גרופר קורן למסיקה ובנו.



בעקבות הפסקת העבודות פנה משרד הביטחון לגרופר ואיים כי אם לא יימשכו העבודות ביום ראשון הקרוב, תסולק החברה מהפרויקט. במכתבו מציין מנהל מחוז בינוי צפון במשרד הביטחון, לוי גולן, את "החשיבות הביטחונית העליונה של הפרויקט" ואת החשש כי החברה לא תהיה מסוגלת להשלים את העבודה עד תחילת החורף.



גם לביא מנמק את הדחיפות ב"מזג האוויר בחרמון, שאינו מאפשר עבודות בחודשי החורף, כך שלוח הזמנים לביצוע העבודה לחוץ ביותר". לביא מציין כי משרד הביטחון חב לגרופר 800 אלף שקל, שהעניקה למשרד הביטחון גם ערבות ביצוע בהיקף של 450 אלף שקל. לביא חושש כי הפסקת העבודות עלולה לגרום לנזק של ממש עקב פיגור כלשהו בלוח הזמנים. הוא מסביר כי יהיה קושי לנהל מאבק משפטי מול משרד הביטחון בעניין חילוט הערבות וקיזוז סכומי הכסף שהוא חב לחברה.



לביא מציע הסדר פשרה, שלפיו גרופר תצא מהאתר, כספי הערבויות ישוחררו והחברה תקבל כ-100 אלף שקל ממשרד הביטחון. לפי ההצעה תמשיך מסיקה ובנו בביצוע העבודות ישירות מול משרד הביטחון, והיא תהיה זכאית לכל התקבולים המגיעים לגרופר (דהיינו אותם 800 אלף שקל) בניכוי 10% שתקבל גרופר. בנוסף לכך תעביר מסיקה ובנו לגרופר עמלה של 3% מכל תשלום עתידי. לביא סבור כי על אף שההסדר עשוי להיראות כ"העדפת נושים", מדובר בהסדר סביר. הוא מציין כי גם בנק הפועלים והבינלאומי (שהיקף החוב של גרופר כלפיהם הוא 19 מיליון שקל ו-11 מיליון שקל נוספים בערבויות) תומכים בהסדר.



חלופת ההפעלה העצמית (כלומר על ידי גרופר קורן) היא בעייתית, מכיוון שמדובר באתר שעל כל המועסקים בו להיות בעלי סיווג ביטחוני גבוה. "גיוס של עשרות עובדים כאלה בלוח זמנים קצר הוא משימה קשה ביותר", אומר לביא בבקשתו מבית המשפט, ומוסיף כי גם גיוס סכומי הכסף להמשך ההפעלה אינו עניין של ימים ספורים, ומחייב תוכנית הפעלה כוללת.



להשלמת התמונה מציין הנאמן כי חלק ניכר מהעבודות שמבצעת גרופר הן עבור משרד הביטחון, וכי בכוונתו להגיע עם המשרד להסדר בדבר המשך עבודה בפרויקטים ככל שיתאפשר. "בנסיבות אלה, פתיחת חזית משפטית מול משרד הביטחון, בנוגע לפרויקט שהינו מבחינתם חיוני ביותר, עלולה לפעול כבומרנג בפרויקטים אחרים".



תגובת משרד הביטחון: "עקב אי עמידתה של גרופר קורן בתנאי החוזה, הוחלט להוציא מכתב התראה, שכן משרד הבטחון חייב להבטיח את המשך קיומה של עבודה תקינה וסדירה, בפרט כשמדובר בעניין הנוגע לביטחון שוטף. משרד הביטחון שילם קרוב למחצית מהתשלום הכולל. עם זאת, יתר החשבונות שהיו מיועדים לספטמבר ישולמו באוקטובר, ובכך יסולק כל החוב".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully