וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מס הכנסה: החמרה בעונשים על עבירות מס ב-2002

אבי שמול

20.9.2002 / 9:46

בכירים במס הכנסה הביעו סיפוק רב מהשינוי ביחסה של המערכת המשפטית לעבירות, שלדבריהם שוללות מהרשויות את הכלי הבסיסי ביותר לגביית מס אמת



הענישה בגין אי העברת ניכויי מס במקור ואי הגשת דו"חות שנתיים למס הכנסה הוחמרה ב-2002, וכוללת מאסרים בפועל עד לתקופות של שישה חודשים - כך אמרו בכירים במס הכנסה. לדבריהם, יש בכך שינוי בהשוואה לעבר, שבו במקרים הקשים נהגו בתי המשפט להטיל על עברייני מס קנסות של מאות שקלים בלבד.



הבכירים הביעו סיפוק רב מהשינוי ביחסה של המערכת המשפטית לעבירות שלדבריהם שוללות מהרשויות את הכלי הבסיסי ביותר לגביית מס אמת. "העבירות הללו הן גניבה לשמה", אמר מנהל משרד החקירות חיפה והצפון במס הכנסה, יעקב שובזק. "במקרים שבהם המעביד גבה את המס מהעובד ובמקום להעביר אותו שילשל את הכסף לכיסו, הוא מעל באמון שני הצדדים. אנחנו מרוצים מכך שהמערכת המשפטית הבינה את חומרת המעשים והחליטה לשנות את יחסה כלפי העבריינים. השופטים, אגב, החמירו גם עם מי שלא הגיש במועד את הדו"חות השנתיים. זוהי התקדמות עצומה", אמר.



רשימת החברות שבעליהן נדונו למאסרים בפועל בחודשים האחרונים, כוללת חברות בנייה מהצפון כדוגמת בוני מרום הגליל, שמנהלה דני גבריאל לא הגיש דו"חות ניכויים, לא העביר את המס שניכה בגינם ולא הגיש דו"ח שנתי. בית המשפט גזר על גבריאל חצי שנת מאסר בפועל, בנוסף לחמישה חודשים מאסר על תנאי למשך שלוש שנים. על גבריאל נגזר גם קנס על סך 5,000 שקל והתחייבות על סך של 5,000 שקל לאי ביצוע עבירה דומה. על החברה הוטל קנס בסך 12 אלף שקל.



חברת וילות בעמק, ומנהלה זועבי עבד אל רחים, הורשעו באי הגשת דו"חות ניכויים ואי העברת ניכויי מס על סך 650 אלף שקל, בנוסף לאי הגשת דו"ח שנתי. זועבי נדון לחמישה חודשי מאסר בפועל, חמישה חודשי מאסר על תנאי למשך שנתיים וקנס על סך 5,000 שקל.



אולג חייט, בעליה של חברת הבנייה מרום אימפריאל, שניכה 82 אלף שקל לצורכי מס ולא העביר את הכסף, נדון לחמישה חודשי מאסר, בנוסף לקנס על סך 20 אלף שקל לחברה וקנס באותו סכום לחייט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully