וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק לאומי: אין סימנים המעידים על יציאת השוק מהקיפאון; ההשקעה במניות אינה מתאימה למשקיע הסולידי

אילן מוסנאים

20.9.2002 / 10:33

כלכלני לאומי מעריכים כי הממשלה תצליח להעביר את התקציב בכנסת; תגובת השוק להורדת דירוג הבנקים היתה חדה מדי; הנגיד לא צפוי להוריד את הריבית בקרוב



הורדת דירוג הבנקים על ידי חברת S&P כבר מגולמת במחירי השוק, כך מעריכים כלכלני בנק לאומי. בסקירה השבועית של הבנק מעריכים כלכלני לאומי כי האפשרות לפעולה אמריקאית בעירק תמשיך לעורר תנודות במט"ח, וגם כישלון של הממשלה בהעברת התקציב ישפיע משמעותית על שער הדולר.



עם זאת, בבנק לאומי סבורים כי לנוכח המצב הנוכחי במשק, הצדדים ננסו למצוא פתרון לבעיית התקציב. בנוסף, מעריכים כלכלני הבנק, כי לנוכח עליית רמת אי הוודאות בארץ ובעולם ולאור חוסר היציבות במשק, הנגיד לא יפחית את הריבית בתקופה הקרובה.



בבנק מציינים כי שבוע המסחר בבורסה של תל אביב הסתיים בנימה פסימי. לדברי הכלכלנים, כי אין סימנים שמעידים על יציאה קרובה של השוק מקיפאונו וההמלצה של כלכלני הבנק נותרת ללא שינוי, "ההשקעה במניות אינה מתאימה למשקיע הסולידי".



בבנק לאומי מציינים כי התגובה של הבורסה להפחתת דירוג האשראי של הבנקים היתה חדה, ואולי אף "חדה מדי". בתקופה הקרובה, צפוי שוק המניות להתייצב שוב ברמת פעילות נמוכה המרוכזת בעיקר על ידי הגופים המוסדיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully