וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובדי בנק משכן מאיימים בעיצומים אם יתבצע המיזוג עם בנק הפועלים

חיים ביאור

20.9.2002 / 10:52

בקרב 400 עובדי בנק משכן קיים חשש מהקטנת היקף הפעילות של הבנק ופיטורי עובדים כתוצאה מהמיזוג



עובדי בנק המשכנתאות משכן, חברה בת של בנק הפועלים , מתנגדים לתוכנית שגובשה, לדבריהם, למיזוגו של הבנק בתוך הפועלים. ועד העובדים בבנק משכן, בראשות אשר חסן, ביקש אתמול מההסתדרות כי תכריז על סכסוך עבודה בבנק, כדי שלאחר תקופת הצינון של 15 יום הקבועה בחוק, יהיו העובדים רשאים לפתוח בעיצומים או בשביתה. לאחר פנייה מצד הנהלת הבנק אל הוועד בהצעה להיכנס למו"מ בימים הקרובים, הסכים הוועד להשעות את פנייתו להסתדרות.



מזכיר חטיבת עובדי הבנקים בהסתדרות הפקידים, ציון שמע, אמר אתמול שבקרב 400 עובדי בנק משכן קיים חשש מהקטנת היקף הפעילות של הבנק ופיטורי עובדים כתוצאה מהמיזוג.



במכתב ששיגר ועד העובדים לשמע נטען כי "כל דרישותינו מהנהלת הבנק לדון עמנו על התנאים שבהם יתבצע המיזוג המתוכנן, לרבות מעמדם של העובדים, נענו בהתחמקות".



לטענת הוועד, "לפני כשבוע כונסה ועדה מטעם ההנהלה בעניין המיזוג עם הפועלים, אך שום נציג של העובדים לא שולב בה". הוועד הוסיף כי "בשבוע שעבר, במסווה של עבודות גיבוי למחשב, ההנהלה החלה להעביר את פעילות המחשב לפועלים".



ראש הלשכה המשפטית של האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות, דורית טנא-פרצ'יק, אמרה כי ההסתדרות דורשת מהנהלת משכן למסור לוועד את כל המידע והמסמכים על המיזוג המתוכנן והשלכותיו על העובדים.



דוברת בנק הפועלים אמרה בתגובה כי המיזוג של משכן בתוך הפועלים נדון, אך לא התקבלה כל החלטה אופרטיווית. עם זאת, היא הוסיפה שנבחנת האפשרות לשיתוף פעולה בין הבנקים בתחום המחשוב.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully