וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתמיכת משרד רה"מ: התמ"ס מכין מכרז שלישי לחממה ביוטכנולוגית

אורה קורן

20.9.2002 / 11:01

בשונה מהמכרז השני שנכשל, תנאיו של המכרז השלישי יותאמו לאלה של הראשון, שתנאיו היו נוחים יותר; המכרז המחודש יתפרסם, לאחר שאף קבוצה לא ניגשה למכרז בפריפריה



משרד התעשייה והמסחר מכין מכרז שלישי להקמת חממה ביוטכנולוגית בפריפריה הרחוקה - כך אישר אתמול מנכ"ל המשרד, אמיר חייק. בשונה מהמכרז השני שנכשל, תנאיו של המכרז השלישי יותאמו לאלה של הראשון, שתנאיו היו נוחים יותר.



המכרז המחודש יתפרסם, לאחר שאף קבוצה לא ניגשה למכרז בפריפריה, ובעקבות לחצים שהפעילו על התמ"ס מנכ"ל משרד ראש הממשלה, אביגדור יצחקי, פורום ההיי-טק של הנגב וראש מועצת עומר, פיני בדש.



המשרד פירסם בתחילת 2002 מכרז להקמת שתי חממות ביוטכנולוגיות בישראל בתמיכה ממשלתית, שבו זכו קבוצה בראשות האחים זיסאפל, שתקים חממה בירושלים, וקבוצה בראשות האחים עופר, שתקים חממה ברחובות. על רקע התוצאות, נציגי הנגב לחצו על הדרג הפוליטי לפרסם מכרז נוסף להקמת חממה ביוטכנולוגית בבאר שבע.



התמ"ס פירסם מכרז שני להקמת חממה ביוטכנולוגית שלישית בפריפריה הרחוקה, ואולם תנאיו היו שונים במקצת מתנאי המכרז הראשון. קבוצת ביודיסקאברי, שכשלה במכרז הראשון, היתה הקבוצה היחידה שהודיעה על כוונתה להתמודד, אך היא ביטלה את השתתפותה בטענה שתנאי המכרז השני טובים פחות. על רקע הביטול, חידש פורום תומכי הנגב את לחציו על משרד רה"מ, וביום ראשון החליט יצחקי לפנות לחייק כדי לחדש את המכרז.



מקס הרצברג, העומד בראש קבוצת ביודיסקאברי, אמר בתגובה כי לא ידוע לו על חידוש המכרז. מקורבים למכרז אמרו כי לא ברור אם ניתן יהיה להקים מחדש את קבוצת ביודיסקאברי, שהתפרקה עקב החלטתה לא להתמודד במכרז השני. הקבוצה כללה בין השאר את הרצברג, מוריס קאהן וסטף ורטהיימר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully