וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה: עליות שערים בלונדון ופרנקפורט בהובלת מניות השבבים והתרופות; אלקטל מזנקת ב-12%

רן דוידוב

20.9.2002 / 13:40

ענקית ציוד התקשורת הודיעה על צעדים דרסטיים לקיצוץ בהוצאות; אקצו נובל ההולנדית עולה ב-2.4% לאחר שמכרה חטיבת תרופות ב-100 מ' ד' לביוטכנולוגיה כללית הישראלית



שוקי המניות האירופיים התאוששו מפתיחה שלילית ועברו לעליות שערים בהובלת מניות השבבים והתרופות, בציפייה להתאוששות בוול סטריט לאחר הירידות חדות אתמול. יצרנית ציוד התקשורת הצרפתית אלקטל וחברת הפרסום האבאס עולות על רקע צעדים לצמצום הוצאות עליהם הכריזו החברות. בלונדון עולה ה-FTSE ב-1.7%; בפרנקפורט מתחזק הדקס ב-1.5%; בפאריס נסחר ה-CAC 40 ללא שינוי.



אלקטל, יצרנית ציוד הטלפוניה הגדולה באירופה, מזנקת ב-12% לאחר שהודיעה היום על כוונתה לפטר 10,000 עובדים נוספים בשנה הבאה בעקבות הירידה במכירותיה על רקע המשך ההאטה בשוק הטלקום. לפיכך, צפוי מספר עובדי החברה להתכווץ ל-60 אלף עד סוף שנת 2003, לעומת צפי קודם כי יעמוד על 70 אלף בסוף 2003, וכוח עבודה של 83 אלף בסוף הרבעון השני של שנה זו.



מכירות ענקית ציוד הטלקום הצרפתית במחצית השנייה של השנה צפויות לצנוח ב-10% לעומת המחצית הראשונה, ומכירות הרבעון השלישי צפויות להיות נמוכות ב-15% לעומת הרבעון הקודם, מסרה החברה. עד כה צפתה החברה כי מכירותיה במחצית השנייה של השנה יהיו כמעט ללא שינוי לעומת המחצית הראשונה. אלקטל מסרה עוד כי תפריש 492 מיליון דולר על תוכנית הארגון מחדש שלה במהלך שלושה הרבעונים הקרובים.



מניית האבאס מזנקת ב-8.2%. חברת הפרסום הצרפתית אמרה שקיצוץ בהוצאות סייע לה לדווח על רווח במחצית הראשונה למרות ירידה בתקציבי ההוצאות של לקוחותיה. האבאס הותירה את יעדי הרווח השנתיים על כנם, למרות שמסרה תחזית זהירה למחצית השניה. רווח ה-EBIT של החברה קפץ פי 6 כמעט, ל-110 מיליון יורו, הקצה העליון של תחזיות האנליסטים.



ענקית הכימיה ההולנדית אקצו נובל עולה ב-2.4%. אקצו תמכור לביו-טכנולוגיה כללית הישראלית את חטיבת התרופות הבריטית רוזמונד תמורת כ-100 מיליון דולר. מתחרתה הגרמנית BASF יורדת ב-1.2%.



דיימלר קרייזלר יורדת ב-0.6%. ענקית הרכב הגרמנית-אמריקאית תרכוש 43% מחטיבת המשאיות של מיצובישי ומחצית מחטיבת הרכב המסחרי של יונדאי על מנת להרחיב את נוכחותה באסיה. העסקות מוערכות בסכום של 1.16 מיליארד דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully