וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המעו"ף צפוי להמשיך בעלייה בפתיחת שבוע המסחר

קובי ישעיהו

22.3.2015 / 8:40

ביום שישי נרשמו עליות חדות למדי בוול סטריט וגם מדדי אירופה רשמו עליות ■ זינוק ברווח התפעולי של פז נפט ב-2014 ■ כלכלני לאומי: מומלצת חשיפה לאג"ח ממשלת ישראל במח"מ בינוני

חדר עסקאות. ניר לנדאו, מערכת וואלה!
חדר עסקאות/ניר לנדאו, מערכת וואלה!

שבוע המסחר בבורסה של תל-אביב צפוי להיפתח תוך המשך המגמה החיובית, לאחר שביום חמישי האחרון זינק מדד המעו"ף אל מעבר לרף 1,600 נק'. זאת, לאחר ש ביום שישי נרשמו עליות חדות למדי בוול סטריט וגם מדדי אירופה רשמו עליות.

כלכלני לאומי ממשיכים להדגיש בסקירתם השבועית כי הרכיב המנייתי בתיק ההשקעות ממשיך להיות האפיק המועדף לנטילת סיכון, למרות שרמת התמחור הכוללת באפיק אינה נמוכה. באירופה נראים ניצנים של שיפור כלכלי, וצפויה סביבת ריבית נמוכה מאוד (והרחבה כמותית מאסיבית) בטווח הזמן הנראה לעין. בנוסף, רמת תמחור נוחה, מהווה משקל נגד לסיכון גבוה יחסית.

על רקע התשואות הנמוכות בשוק האג"ח אומרים בלאומי כי מומלצת חשיפה לאג"ח ממשלת ישראל במח"מ בינוני, גם לנוכח הציפיות שסביבת הריבית תשאר נמוכה מאוד בחודשים הקרובים. התשואות האפסיות במח"מ הקצר, אינן כדאיות להשקעה.

המשך ירידת תשואות בעקום הממשלתי בישראל אפשרית בזמן הקרוב. לנוכח זאת, ניתן לגוון את האחזקות באפיק האג"ח הממשלתי באמצעות אגרות חוב במח"מ ארוך. יש להתייחס להשקעה זו כהשקעה קצרת טווח (טקטית), כיוון שרמת המחירים בחלק הארוך של העקומים הינה גבוהה מאוד. לאור זאת ולאור התנודתיות הגבוהה הצפויה במסחר באגרות החוב הארוכות, השקעה זו הינה ברמת סיכון גבוהה.

כאמור, הבורסה בתל אביב נסחרה גם ביום חמישי במגמה חיובית כשמדד המעו"ף ממשיך ומעפיל לשיא חדש מעל רף 1,600 נקודות לאחר שבמהלך המסחר העפיל עד ל-1,610 נק'. מחזור המסחר היה גבוה והסתכם בכ-2.12 מיליארד שקל.

מחר, נזכיר, תתפרסם הודעת הריבית של בנק ישראל. ב-HSBC מעריכים כי הבנק המרכזי יוריד את הריבית אל מתחת ל-0% וישיק תוכנית הקלה כמותית לרכישת אג"ח בהיקף של עד 70 מיליארד שקל. מסקירה ששלח HSBC ללקוחות ביום חמישי עולה כי האנליסטים מעריכים שריבית בנק ישראל תרד ב-0.2% לרמה שלילית של (0.1%-) כבר בישיבה המוניטרית הקרובה בשבוע הבא ולהשיק במקביל תוכנית הקלה כמותית לרכישת אג"ח בהיקף 24-72 מיליארד שקל. אופציה נוספת, לפי HSBC, היא הורדת ריבית בשבוע הבא והשקת תוכנית הקלה כמותית ברבעון השני של השנה.

מניות דואליות מרכזיות חזרו מוול סטריט עם פערים חיוביים והן צפויות לעלות, ביניהן טבע עם כ-1%, פריגו 2.7%, פריון 3%, אורמת טכנ' 1.8%, אלוט 1.9% וטאואר 1.2%. מנגד נייס עם פער שלילי של כ-1.7% והיא צפויה לרדת.

חברת פז נפט דיווחה הבוקר על עלייה ברווח הנקי לכ-173 מיליון שקל בשנת 2014 לעומת רווח של כ-113 מיליון שקל ב-2013. ברבעון הרביעי דיווחה החברה על הפסד של 6 מיליון שקל לעומת רווח של 10 מיליון שקל ברבעון הרביעי של 2013.

ביום שישי דיווחה כיל על תוצאות החברה המבוקרות לשנת 2014, כולל דיווח לפי תקנה 21 המתייחסת לעלות שכר הבכירים. מהנתונים עולה כי התגמול של מנכ"ל החברה, סטפן בורגס, הגיע אשתקד ליותר מ-3.7 מיליון דולר. עם זאת, מדובר בירידה של 30% לעומת תגמולים בהיקף של 5.5 מיליון דולר שלהם זכה בורגס ב-2013.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully