וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדטרוניקס תשלם לבוסטון סיינטיפיק 175 מיליון דולר במסגרת יישוב תביעה על הפרת זכויות פטנט

עפרה שלו

20.9.2002 / 21:38

יצרניות הציוד הרפואי הסכימו להעניק זו לזו רשיונות לייצור פטנטים שונים; בוסטון סיינטיפיק תכלול את התשלום בתוצאות הכספיות של הרבעון השלישי



בוסטון סיינטיפיק ומדטרוניקס (סימול MDT) יישבו מספר תביעות על הפרות זכויות של פטנטים. במסגרת יישוב התביעה, תשלם מדטרוניקס לבוסטון סיינטיפיק סכום של 175 מיליון דולר. בוסטון סיינטיפיק תכלול את התשלום בתוצאות הכספיות של הרבעון השלישי.



ההסדר נועד ליישב תביעה שהגישה בוסטון סיינטיפיק בנוגע להפרת פטנט על סטנטים. במסגרת יישוב התביעה, הסכימו החברות להעניק זו לזו רשיונות לייצור פטנטים שונים.



על פי הערכות, היקף השוק הפוטנציאלי לסטנטים בארה"ב הינו כ-1.4 מיליארד דולר. שוק הסטנטים האמריקאי נחשב לתחרותי וקשה לחדירה והוא נשלט כיום על ידי 4 חברות: גאידנט, שהחזיקה בתחילת 2002 כ-45%-50% מהשוק, ג'ונסון אנד ג'ונסון - 25%-30%. מדטרוניק - 15%-20%. השחקנית הרביעית בשוק זה הינה בוסטון סיינטיפיק, בעלת מניות במדינול הישראלית, שהשתמשה בסטנט ניר של מדינול, ולה נתח שוק של 8%-10%.



בוסטון סיינטיפיק ומדינול, שייצרה עבורה סטנטים, נמצאות בסכסוך משפטי מתוקשר ומתמשך. בשנה שעברה הגישו השתיים תביעות הדדיות בארה"ב ובישראל. הראשונה שהגישה תביעה היתה מדינול, שטענה בבית המשפט בניו יורק כי בוסטון סיינטיפיק ניסתה להונות אותה ולגזול את קניינה הרוחני על ידי הקמת חברת קש באירלנד שתייצר בעצמה את הסטנטים באמצעות קו ייצור עצמאי.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully