וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מודי'ס מאחלת הצלחה לנתניהו; "ממשלתו תאריך ימים"

עמירם ברקת

23.3.2015 / 9:36

סוכנות הדירוג הבינלאומית: תימשך מגמת השיפור בנתוני היסוד של דירוג האשראי של ישראל על רקע התגברות היציבות הפוליטית והמשך מגמת ההתאוששות המהירה ממבצע "צוק איתן"

ראש הממשלה בנימין נתניהו ותומכי הליכוד בגני התערוכה בהכרזה על התוצאות, 17 במרץ 2015. רויטרס
בנימין נתניהו/רויטרס

"ממשלת נתניהו הבאה תאריך ימים יותר מהממשלה היוצאת", כך מנבאת סוכנות הדירוג הבינלאומית מודי'ס. בהודעת עדכון מיוחדת לרגל תוצאות הבחירות בישראל צופה מודי'ס כי תימשך מגמת השיפור בנתוני היסוד של דירוג האשראי של ישראל על רקע התגברות היציבות הפוליטית והמשך מגמת ההתאוששות המהירה ממבצע "צוק איתן".

גורם ממשלתי אמר היום ל"גלובס" בהתייחסו להודעה כי "מדובר בהודעה חיובית, כמעט אפשר לומר 'ברכת דרך צלחה' לנתניהו".

ההודעה שהופצה הלילה למשקיעים וללקוחות הסוכנות מנתחת את ההשלכות של ניצחונו של בנימין נתניהו על המשק הישראלי ופותחת בהערכה כי "תגבר לכידותה של המדיניות הכלכלית". בין היתר מאמצים האנליסטים של מודי'ס את התחזית שלפיה מנהיג מפלגת "כולנו" משה כחלון יהיה שר האוצר ומציינים כי "למרות שכחלון התמקד בבחירות בנושא יוקר המחייה ומחירי הדיור, השקפתו הכלכלית איננה מנוגדת לזו של הליכוד".

במה שעשוי להתפרש כרמז לגבי עתידה של קק"ל כותבים במודי'ס כי "חילוקי דעות בין הליכוד ל'כולנו' עשויים לפרוץ בהמשך הדרך אם המאמצים להגדיל את מלאי הקרקעות לשיווק יבואו על חשבון אינטרסים אחרים".

באשר למרכיבים המאקרו-כלכליים מעריכה מודי'ס כי הגירעון התקציבי ב-2015 יהיה נמוך מהגירעון ל-2014 שעמד על 2.9%. בנוסף מעריכים במודי'ס כי העיכוב באישור תקציב המדינה כתוצאה מהקדמת הבחירות יביא להגשת תקציב מאוחד ל-2015-16, ומציינים לחיוב כי "הדילוג על סבב הכנת תקציב אחד יביא חיסכון ניכר בזמן ובמשאבים פוליטיים".

במודי'ס מזכירים כי הממשלה תוקם רק בתום מו"מ קואליציוני "שלא יהיה קל, אך הוא לעולם אינו קל בישראל".

  • עוד באותו נושא:
  • מודי'ס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully