וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המועצה לצרכנות: השילוט על המבצע של גולף אנד קו מטעה

ספיר פרץ-זילברמן

24.3.2015 / 15:57

שלט בכניסה לחנויות גולף אנד קו הציע "לקנות ב-350 שקל ולשלם רק 250 שקל", כשעליו מופיעים פריטי ריהוט שונים - וזאת אף שהריהוט לא כלול במבצע. גולף אנד קו: "מדובר בטעות אנוש שתוקנה באופן מיידי"

שלט גולף אנד קו. יח"צ, גלובס
שלט גולף אנד קו/גלובס, יח"צ

שלט גדול בכניסה לחנויות גולף אנד קו הציע בימים האחרונים "לקנות ב-350 שקל ולשלם רק 250 שקל, לחברי מועדון ומצטרפים חדשים", כשעליו מופיעים פריטי ריהוט שונים (כיסא, פופים ושידה).

הפרסום גרם לא' להיכנס אל החנות כדי לרכוש שניים מהפריטים שהופיעו בתמונה: שידה ופוף. אחרי התלבטות לגבי הגודל והגוון, נבחרו האובייקטים המיוחלים. אלא שבקופה הפכה השמחה מהמבצע האטרקטיבי לאכזבה ותחושה של "עבדו עליי", לאחר שהמוכרת בישרה כי הריהוט לא במבצע.

"הכעס מוצדק, מדובר בהטעיה לכל דבר ועניין", אומרים עו"ד זאב פרידמן ועו"ד יעל כהן מהמחלקה המשפטית של המועצה לצרכנות.

לדבריהם, פרסום נחשב כמטעה כאשר העניין בעסקה מתעורר כתוצאה ממצג מסוים: "אם זה לא המצג לאשורו, מדובר בפרסום מטעה. פרסום הכולל בתוכו מצג מטעה - הוא מטעה גם אם אחר-כך הוא מקבל הסברים ותנאים נלווים, מכיוון שמה שהראו ללקוח מלכתחילה אינו משקף את המצב לאשורו. גם בית המשפט פסק בעבר כי גם אם ניתן הסבר נלווה בדיעבד - הוא אינו מרפה את הפגם".

ומה אומר חוק הגנת הצרכן במקרה זה? "למרבה הצער, במקרה של פרסום מטעה ברוב המקרים אין סעד ופיצוי אמיתי לצרכן. מאידך, כלי אכיפה מינהלי שנכנס לתוקף בינואר 2015 מסמיך את הרשות לסחר הוגן במשרד הכלכלה במקרה של הפרה על חוק הגנת הצרכן להטיל קנס כספי מינהלי על החברה המטעה".

תגובת גולף אנד קו: "קבוצת גולף פועלת בהתאם להוראות החוק. במקרה הספציפי מדובר בטעות אנוש, אשר תוקנה באופן מיידי. תוך פחות מ-24 שעות אחרי שהגיע השילוט לחנויות, השלטים הוסרו לאלתר. כל אחד מהלקוחות אשר פנו בנושא מטופלים באופן פרטני".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully