וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדיקה: הסל הזול לפסח - ביינות ביתן וברמי לוי

הילה ויסברג

25.3.2015 / 9:35

באיזו רשת אותו שמן זית יקר בכ-30% מאצל המתחרות? האם רמי לוי הוא עדיין מלך העוף? והיכן מציעים את המצות הזולות ביותר? וואלה צרכנות, בשיתוף אתר mySupermarket, בדק את מחירי המוצרים באתרי רשתות השיווק ועושה סדר בקניות לפסח

קניות ברמי לוי בירושלים לקראת הסופה, פברואר 2015. נועם מושקוביץ
קניות ברמי לוי בירושלים לקראת הסופה, פברואר 2015/נועם מושקוביץ
למרות המוניטין של רמי לוי בתחום העופות, את העוף השלם הזול ביותר תמצאו ברשת ויקטורי – 16.9 שקל לק"ג

אם טרם החלטתם היכן תערכו את הקניות הגדולות והמקדימות לליל הסדר, שייערך בשבוע הבא, ייתכן שתרצו לדעת כי הרשתות המציעות את הסל הזול ביותר בישראל הן יינות ביתן ורמי לוי. מהשוואת מחירים שערך וואלה חדשות בשיתוף עם אתר mySupermarket, נמצא כי השתיים מציעות את הסלים המשתלמים ביותר, עם המחירים 332 שקל (יינות ביתן) ו-334 שקל (רמי לוי), בהשוואה לכ-400 שקל, ברשתות שופרסל ומגה. את הסל הזול ביותר מציעים ביינות ביתן, ולא ברשת הממותגת כזולה בישראל, רמי לוי. עם זאת, פער המחירים בין הסלים זניח.

הסל של יינות ביתן זול בכ-17% לעומת הסל היקר ביותר – של מגה - פער של כמעט 70 שקל. הפער בין המחיר הממוצע של הסל ברשתות הזולות, לבין זה ברשתות היקרות, הוא 60 שקל - 15%. עם זאת, יש להביא בחשבון שהפערים מתייחסים למחירים כפי שהם מופיעים באתרי האינטרנט של רשתות השיווק, ובסניפים הפיזיים עשויים להימצא מחירים שונים שעוד עשויים להתעדכן עד החג עצמו. המחירים המצוינים רלוונטיים ליום בו התבצעה הבדיקה, 23 בחודש.

רשימת הקניות שהרכבנו לקראת הסדר כוללת 32 מוצרים מגוונים: החל מביצים, עוף בשר הודו ושמנים ועד יינות, תה, קפה, ירקות, פירות, חומרי ניקוי וכמובן – מצות. פערי מחירים משמעותיים נמצאו גם מההשוואה הפרטנית של כל מוצר ומוצר, ולא תמיד "הרשת היקרה" היא זו שבה המחיר הגבוה ביותר למוצר ספציפי.

כך לדוגמה, יין אדום יבש של סגל יעלה 16.7 שקל בוויקטורי ושני שקלים פחות ברשת מגה דווקא. בנוסף, למרות המוניטין של רמי לוי בתחום העופות, את העוף השלם הזול ביותר תמצאו ברשת ויקטורי – 16.9 שקל לק"ג. ברמי לוי ובמגה המחיר גבוה בשקל.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מצות יקרות ב-44%

פערי המחיר בשמן זית כתית של זיתא. חריפים אף יותר: נמכר ב-26 שקל בלבד ביינות ביתן ורמי לוי – 27% פחות לעומת המחיר במגה, שופרסל ואפילו ויקטורי. פערים נמצאו גם בתחום המצות: כ-14 שקל למצות ראשון/יהודה (2.5 ק"ג) ברשת בוויקטורי, 44% פחות מהמחיר המקסימלי, שנמצא ברשתות רמי לוי ושופרסל, כ-25 שקל.

פערים משמעותיים מאוד נמצאו גם בבטטות; 1 ק"ג בטטה נמכר בכ-9 שקל ברשתות שופרסל ומגה, כמעט פי שלושה בהשוואה למחיר ברמי לוי (2.8 שקל). עם זאת, לא מן הנמנע כי מדובר באיכויות שונות של ירק. פערי מחירים של עד עשרות אחוזים נמצאו גם בירקות ופירות נוספים, כתפוחי אדמה, מלפפונים, בצל ועוד. ושימו לב לגבינה הלבנה 5% של תנובה, 250 גרם: 5-5.1 שקל בשופרסל, מגה, ויקטורי ויינות ביתן, לעומת 3.8 שקל בלבד ברמי לוי. הרשתות רמי לוי ויינות ביתן התבלטו לטובה במחיריהם גם בתחום חומרי הניקוי.

  • עוד באותו נושא:
  • פסח

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully