וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסם נכנסת לתחום מכונות הקפה הפועלות באמצעות קפסולות

מיכל רז-חיימוביץ'

25.3.2015 / 16:25

בשונה מהמותג נספרסו המייצג יוקרה ולייף סטייל, המכונות החדשות של המותג "דולצ'ה גוסטו" - גם הוא מבית נסטלה - יפנו לקהל עממי

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

אסם נכנסת לתחום מכונות הקפה הפועלות באמצעות קפסולות ותשיק קו מוצרים של המותג "דולצ'ה גוסטו" מבית חברת נסטלה. הכניסה לענף תתרחש לצד פעילות נספרסו, חברת המכונות והקפסולות שנמצאת גם היא בבעלות נסטלה ומשווקת בישראל באמצעות שלוחה עצמאית של נספרסו.

ל"גלובס" נודע כי בחודשים הקרובים אסם תחל לשווק את מכונות הקפה ואת הקפסולות המתאימות להן, אלא שבשונה מהמותג נספרסו המייצג מותג יוקרתי שמשדר ניחוחות של לייף סטייל (עם הפרזנטורים ג'ורג קלוני ופנלופה קרוז) - המכונות החדשות יפנו לקהל עממי ויתחרו למעשה במכונות הקפה של אספרסו קלאב, לאוואצה (המשווקות בחנויות הנוחות של פז) ומכונות נוספות.

קפסולות "דולצ'ה גוסטו" כבר משווקות ברחבי העולם וכוללת טעמים מגוונים של קפה, כולל משקאות אספרסו, קפוצ'ינו (כולל אבקת חלב שמגיעה בקפסולה נפרדת) ואפילו שוקו וקפסולה להכנת תה קר, כך שהן מתאימות לכל המשפחה - אם כי הן כוללות אלמנט של שינוי תפיסה מבחינת מסוימת (חלב כאבקה, למשל).

באתר האינטרנט של "דולצ'ה גוסטו" בארה"ב נמכר מארז של 16 קפסולות ב-9.50 דולר, שהם כ-38 שקל, כלומר 2.35 שקלים ליחידה. אם זהו המחיר שיוצע לקהל הישראלי, הרי שלא מדובר במחיר תחרותי ביחס לנספרסו עצמה וביחס למתחרים.

ייתכן כי הפן התחרותי יבוא לידי ביטוי במחירי מכונות הקפה שמייצרת דה לונגי בעבור המותג. מכונה בסיסית נמכרת באתר הבית של "דולצ'ה גוסטו" ב-40 דולר (כ-160 שקל). המכונה היקרה ביותר שמעוצבת בצורת עיגול נמכרת ב-180 דולר (כ-700 שקל).

ענף מכונות הקפה הפועלות באמצעות קפסולות נמצא בשגשוג בשנים האחרונות. ההערכות הן כי הענף מגלגל כ-300 מיליון שקל בשנה (כולל מכונות וקפסולות).

אל התחום נכנסות שחקניות מגוונות הפועלות בכמה מישורים: קפסולות התואמות למכונות נספרסו, השחקנית הגדולה בענף; מכונות עצמאיות שכיום מוצעות במסגרת עסקת התחייבות לאספקת קפסולות ללא תשלום (אספרסו קלאב); התרחבות פעילות מכונות הקפה בתחנות דלק (לאוואצה) ועוד.

שטראוס נכנסה לתחום לפני כשנתיים, אלא שלא עם מערכת עצמאית, כי אם באמצעות קפסולות תואמות למכונות נספרסו, שלפי ההתרשמות לא הצליחו לשבור את השוק.

כעת, התחרות שתעורר אסם תפעל ככל הנראה לטובת הצרכן, בהיבט של מחירי המתחרים בענף.

באסם בחרו שלא להגיב לידיעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully