וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כיל: הצעת רכש למניות אלאנה פוטאש ב-137 מיליון דולר

29.3.2015 / 9:35

ההצעה הינה תמורת 0.5 דולר קנדי למניה לרכישת 84% מאלאנה שאינם בבעלות כיל, והיא תשולם ע"י כיל במזומן ובמניות כיל. רכישת אלאנה תאפשר לכיל להאיץ את פיתוח זיכיון מכרה האשלג של אלאנה באתיופיה

סטפן בורגס. צילום: תמר מצפי, גלובס
סטפן בורגס/גלובס, צילום: תמר מצפי

כיל חתמה על הסכם לרכישת כל מניותיה של אלאנה פוטאש, חברה המתמקדת ברכישה ופיתוח נכסי אשלג, שמניותיה נסחרות בבורסה בטורונטו.

כיום מחזיקה כיל ( 2,819 +0.68% ) ב-16.36% ממניות אלאנה אשר נרכשו על ידה בשנת 2014, וכעת היא מציעה לרכוש את כל מניות אלאנה הנותרות. ההצעה הינה לפי מחיר של 0.5 דולר קנדי למניה, או כ-137 מיליון דולר קנדי והיא תשולם ע"י כיל תמורת מזומן ומניות כיל. הרכישה קיבלה את תמיכת דירקטוריון אלאנה ותתבצע בדרך של הסדר תחת החוק הקנדי. הרכישה כפופה לתנאים מסוימים, הכוללים בין היתר, אישור בעלי המניות של אלאנה כמו גם אישור בית המשפט ואישורים רגולטוריים אחרים.

רכישת מניות אלאנה על ידי כיל בשנת 2014 הייתה חלק מהסכם שותפות אסטרטגי בין כיל לאלאנה שכלל הסכם מכירה בלעדי (offtake) במסגרתו קיבלה כיל את הזכות לסחור, לרכוש ולשווק מיליון טון אשלג שנכרו במכרה דאנקיל שבאזור אפאר בצפון מזרח אתיופיה, ואספקת סיוע טכני לאלאנה בפיתוח ותפעול המכרה.

אלאנה מחזיקה בזיכיון לכריית אשלג באתיופיה. בהתאם לבדיקת היתכנות, אלאנה מעריכה כי פרויקט דאנקיל יניב עד למיליון טון אשלג בשנה, במשך 25 שנים.

כיום כיל מפיקה אשלג ממכרות בישראל, ספרד ואנגליה ובשנת 2014 מכרה למעלה מחמישה מיליון טון אשלג ללקוחות ברחבי העולם. רכישת הבעלות על חברת אלאנה תאפשר לכיל לשלוט בפיתוח פרויקט דאנקיל, להאיץ עבודות תכנון הנדסי מקדמי, להבטיח מימון של הפרויקט ולהפחית סיכונים הכרוכים בו. רכישת אלאנה תרחיב את מחויבותה של כיל לפרויקט ובכך, תגדיל את פוטנציאל הפיתוח שלו.

  • עוד באותו נושא:
  • כיל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully