וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שכר המינימום יעלה ל-5,300 שקל בדצמבר 2017

יובל אזולאי ושי ניב

30.3.2015 / 19:29

מדובר בתוספת של 300 שקלים לפעימה האחרונה שעליה סוכם לפני חמישה חודשים. ניסנקורן: "אנו משנים כעת את חייהן של 700 אלף משפחות בישראל. מדובר בשינוי חברתי ושינוי במדדי העוני"

אבי ניסנקורן מגיע לפגישה של ההסתדרות והעובדים הסוציאליים בניסיון להביא לסיום שביתת העובדים הסוציאליים, מרץ 2011. עומר מירון
אבי ניסנקורן/עומר מירון

ההסתדרות הכללית ונשיאות הארגונים העסקיים הודיעו הערב (ב') על שינויים במסגרת ההסכם להעלאת שכר המינימום במשק. השינוי המרכזי שעליו הודיעו יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, ויו"ר נשיאות הארגונים העסקיים ונשיא התאחדות התעשיינים, שרגא ברוש, מתייחס לקביעה שלפיה שכר המינימום יחזור ויהיה 47.9% מהשכר הממוצע במשק, העומד היום על 9,400 שקל. כך, בדצמבר 2017 תהיה פעימה נוספת, מלבד הפעימות שעליהן כבר הוכרז, כך ששכר המינימום יעלה ל-5,300 שקל.

במסיבת עיתונאים שערכו הערב ניסנקורן וברוש הביעו השניים תקווה כי הממשלה שתוקם תכבד את ההסכם שנחתם הערב להעלאת שכר המינמום ותכיל אותו גם המגזר הציבורי.

לדברי שרגא ברוש, "זה רגע היסטורי לכלכלה ולחברה בישראל. מדובר במהלך שנועד לאפשר את העלאת פריון העבודה בישראל שנמוך ב-23% מהממוצע במדינות ה-OECD, ונמצא כי קיימת קורלציה מובהקת בין רמת הפריון לרמת השכר. זאת, כשהשכר בישראל גם נמוך ב-25% מהממוצע ב-OECD".

ניסנקורן: "אנו משנים כעת את חייהן של 700 אלף משפחות בישראל. מדובר בשינוי חברתי ושינוי במדדי העוני".

השינוי מגיע לאחר שבמסגרת ההסכם להעלאת שכר המינימום מחודש דצמבר 2014, שעליו חתמו היו"ר לשעבר של הארגונים העסקיים, צביקה אורן, וניסנקורן נקבע, כי עם העלאת שכר המינימום מ–4,300 שקל ל–5,000 שקל עד ינואר 2016 - הוא יהיה 51.9% מהשכר הממוצע במשק - מה שנחשב באותם הימים כהישג דרמטי מבחינת ההסתדרות.

עם זאת, גורמים בתעשייה ובמגזר העסקי התרעמו על אותה הבנה בטענה שתעלה למעסיקים כ–9 מיליארד שקל מידי שנה. "ברוש לא היה מוכן להסכים עם הדבר הזה והביא בשבועות האחרונים את הסוגיה להידברות בינו לבין ניסנקורן עד לכדי שינויים דרמטיים", אמר היום (ב') ל"גלובס" גורם המצוי בפרטים.

זמן קצר לאחר שנבחר לתפקיד נשיא התאחדות התעשיינים, הצהיר ברוש כי יש בכוונתו לפתוח את הסכם שכר המינימום לשינויים ואף סימן את הגדלת שיעור ההצמדה של שכר המינימום לשכר הממוצע במשק.

היום נודע כי ההסתדרות צפויה לקבל תמורה משמעותית עבור ציבור העובדים ברמות השכר הנמוכות, בעקבות השינויים הקשורים להצמדת שכר המינימום לשכר הממוצע. בהסתדרות ובנשיאות הארגונים העסקיים סירבו היום למסור פרטים אודות הסיכומים בין ניסנקורן לברוש טרם מסיבת עיתונאים שתיערך מחר בבוקר.

כזכור, ההסכם על העלאת שכר המינימום נחתם על רקע איומים מצד ההסתדרות לשביתה כללית במשק. תחילה, היא דרשה להעלות את שכר המינימום ב–1,000 שקל, לסכום של 5,300 שקל בחודש. בתום המו"מ סוכם על סכום נמוך יותר, ונקבע כי שכר המינימום יועלה ל–5,000 שקל בשלוש מדרגות, כשהראשונה, של 350 שקל, צפויה כבר בימים הקרובים. מדרגה שנייה, לתוספת של 175 שקל לשכר המינימום, נקבעה לחודש יולי 2016, והאחרונה לחודש ינואר 2017. גורמים המעורים בדיונים, אמרו כי השניים דנים באפשרות להעלאת שכר המינימום ל–5,400 שקל וזאת באמצעות מדרגה רביעית שתיקבע לינואר 2018.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully