וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תרמית ני"ע: מנהל באקסלנס גרף רווח אסור של 1.2 מיליון שקל

יוסי ניסן

31.3.2015 / 9:41

עומרי ויסמן, מנהל דסק מניות מוסדיים באקסלנס, ואבי אשכנזי, הבעלים של חברת מעשרות השקעות ופיננסים, חשודים שביצעו עסקאות תרמיתיות ביותר מ-100 מיליון שקל כדי לעשות רווחים על חשבון המשקיעים

אילוסטרציה. ShutterStock
אילוסטרציה/ShutterStock

חשד לפרשה חדשה של תרמית בניירות ערך: רשות ניירות ערך עצרה אתמול וחקרה את עומרי ויסמן, מנהל דסק מניות בחדר המסחר של הלקוחות המוסדיים באקסלנס נשואה, ואת אבי אשכנזי, הבעלים של חברת מעשרות השקעות ופיננסים, בחשד שביצעו עסקאות תרמיתיות ביותר מ-100 מיליון שקל כדי לעשות רווחים בתחכום ובהסוואה במטרה לייצר להם רווח כספי על חשבון המשקיעים.

החשדות הם עבירות תרמית עפ"י חוק ניירות ערך, קבלת דבר במרמה, מרמה והפרת אמונים בתאגיד ועבירות הלבנת הון.

ויסמן עובד באקסלנס מאז 2009, ולפני כן עבד במחלקת הברוקראז' של כלל פיננסים. אשכנזי הוא בעלים של החברה העוסקת בייעוץ פיננסי, וגם הוא עבד ב-2008-2009 בכלל פיננסים יחד עם ויסמן.

על-פי החשד, בשנים 2010-2012 פעל ויסמן ביחד עם אשכנזי לביצוע פעילות תרמיתית ע" עסקאות מתואמות ופעולות מסחר מוכוונות שער בהיקפים של למעלה מ-100 מיליון שקל תוך ניצולמעמדו ותפקידו של ויסמן בשוק ההון ותוך גריפת רווחים אסורים של 1.2 מיליון שקל.

לפי החשדות, השניים ביצעו את הפעולות התרמיתיות בן חשבונות של אשכנזי לבין חשבונות מוסדיים באקסלנס. השנים רכשו מניות לחשבונות של אשכנזי מגורמים בשוק ולאחר זמן קצר מכרו אותם בשער גבוה יותר בעסקאות מתואמות, ולהיפך - רכישה בשער נמוך ומכירת המניות בשער גבוה לגורמים אחרים.

בין השניים התקיימו בשנים אלו קשרים מקצועיים וחבריים תכופים ומשמעותיים בתקופה הרלוונטית. מעצרם הוארך וניתן להם צו יציאה מהארץ.

מאקסלנס נמסר: "אקסלנס רואה בחומרה רבה התנהלות מהסוג הנחשד. אקסלנס מחויבת לכספי לקוחותיה ותפעל בהתאם לממצאים, ככל שיהיו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully